Jump to content

Foringer til bolthode


Recommended Posts

Jeg har satt et 22 PPC løp i HS rifla, og måtte modifisere utdrageren litt for å få fullt feste til den mindre hylsa.

Jeg har tanke om å sette i et 6X45 løp også, og da MÅ jeg ha mindre støtbunn. Da er jeg ute etter løsninger å gjøre dette på(Ikke forslag om flere bolter) Jeg ser på matgnumstøtbunnen til ei anna rifle at ejektoren er plassert på samme sted,og denne burde kunne hive ut alle hylsediametere da kanten ikke er langt fra tennhullet.

Problemet er utdrageren...

 

Den som står i nå er en "forsterket Sako type", men som går inn i bolten uten å sitte i et spor på siden. Jeg tenker på å frese spor for en liten sako utdrager(tubbs, hvis jeg finner den igjen...) på et annet sted.

 

Har noen ideer om feste av foringer og plassering av utdrager for å kunne skuta alle støtbunner med en bolt? Magnum kan kuttes, men må kanskje frese for å få i to foringer til normal og small likevel...?

Link to comment
Share on other sites

Trenger du virkelig å fore inn noe som helst så lenge utdrageren får tak i rilla på den mindre hylsa?

Jeg bruker standard bolt på min Kongsberg til 6PPC.

 

Men hvis du må fore ut noe som ikke kan være permanent, så ser jeg for meg en ring med fjærstål som sitter av egen kraft. Litt siegring- aktig med et spor i, slik at du nettopp kan bruke en liten siegringtang til montering og fjerning av foringen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på hvordan sluttstykkehodet er på låskassa di er, men er i litt samme situasjon på min S&L M65 DL.

Den er orginalt kammret for 308 NM og derfor selvfølgelig Magnum sluttsykkehode. Men nå står det et 6,5x55 løp i den. Til den var det tilpasset en ring slik som blir nevnt her, den var limet fast. Utdrager'n er modifisert slik at den kommer lengre mot sentrum for å få tak i 6,5 hylsa. Dette fungerer greit hos meg. Så skulle tro en lign. løsning skulle fungere fint hos deg :-)

Under siste flytting forsvant posen med ringen, så etter å ha skrudd inn 6,5 løpet så har jeg skutt uten ringen montert. Har fungert det også, kanskje litt slappere i utkastet.

Det med en siegring aktig løsning hørtes ikke borte vekk så må vel se på en slik løsning :-)

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...