Jump to content

SVI - Strayer Voigt Infinity


LoztBoy

Recommended Posts

Noen her som har erfaring med Infinity?

 

Hadde vært fint om noen har lyst å skrive litt om disse pistolene.

Jeg lurer litt på hvordan en pistol med ramme av polymer føles, dette kan sikkert mange med STI svare på også - det er kanskje ikke noen forskjell fra andre pistoler?

 

Jeg lurer også på hvorfor Capsicum har valgt non-AET piper i basismodellen sin, når AET piper visstnok samler bedre (1.50" på 50 yards). Burde stille spørsmålet direkte til de, men de har vel nok å gjøre med å flytte lageret sitt. Det virker bare snodig å droppe en av de store innovasjonene i Infinity'en. Blir litt som å bygge en formel 1 bil og sette på vanlige dekk fra personbil. Gjennom noen amerikanske forum har jeg sett noen påstå at AET samler bra med kobbermantlete kuler og dårlig med bly, andre hevder at begge deler går bra, og noen igjen sier man skal velge non-AET om man skal skyte bly..

 

Men hvor mange som skyter 9mm eller .40S&W i konkurranser skyter bly? Det er riktignok ålreit å skyte bly når man trener (0,67 kr kula vs. 2 kr for FMJ i .40)..

Hvor bra samler non-AET pipene med mantlet ammo?

 

Jeg har desverre ingen i klubben min som jeg har sett har brukt SVI, så jeg får stille rare spørsmål her. :P Beklager på forhånd hvis jeg har stilt spørsmål om noe dumt, jeg kan så lite, men er nysgjerrig og interessert i å gjøre ett kjøp jeg blir fornøyd med!

Link to comment
Share on other sites

Har en SVI uten AET pipe, men med sight tracker løsning. (Korn fast på pipe)

Kort fortalt så har jeg skutt rundt 10 000 skudd med den på vel 2 år. 1 forkiling, 1 klikk + dobbling 2 ganger.

Forkiling vet jeg ikke grunnen til , klikk var at støtbunnen var løsnet. Dobbling kom fra slakk fjær med tilhørende lav avtrekksvekt (800gr). Titanfjærer er vel ikke det helt store.

 

Presisjonen er bedre en jeg klarer å utnytte, bruker kun en ladning. Archepelago 180gr + N320.

Samling har jeg ikke målt, men jeg vil tro at rundt 20mm på 25m bør være oppnåelig meg en habil skytter bak. (Skulle vært interesangt å teste en randsom rest)

En kjenning har brukt bly i sinn og det fungerte bare godt etter det han sier.

Er en av de tighteste pistolene jeg har holdt i.

Rekylen er vel litt "mykere" pga polymerramme, uten at det betyr alverden

Fungerer perfekt for meg.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen SVI själv, men ett par av mina skytte kamrater har. Både med och utan AET pipor. Fördelen med AET är som du skriver att de går extremt tätt. MEN detta endast med mantlad ammo. Har ännu inte sett en AET utrustad pistol som ger ens hyggliga träffbilder med bly eller kopparpletterad ammo. Sen så är de otroligt kräsna på att du har rätt ammo till den. kommer du rätt med laddning så går de otroligt bra. Men är det inte exakt så öppnar de upp träffbilderna rejält. En vanlig pipa skulle nog vara mitt val om jag skulle köpt SVI. Men å andra sidan hadde jag nog lagt pengarna på en STI och låtit en duktig smed tajta till den. Och köpt ammo för det som blir över.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...