Jump to content

Skifte fjær på Slavia 630


caveman

Recommended Posts

Sylinderen skal være helt tørr, stempelet skal ha et lite lag med moly fra pakningen og bakover, ikke foran pakningen; det fører til forbrenning av smøremidler og kjapt ødelagt stempelpakning.

Tetningskanten er veldig tynn på disse modellene og sprekker/slites fort ved diesling (anntenning). Ny stempelpakning til Slaviaen får du f.eks fra Schou forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke ha fett i sylinderen.

 

Har du ikke Moly så bruk Vaselin.

Dette får du for litt over 20,- kr boksen i daglivare forretninger.

 

Smør litt på stemplet bak stempelpakningen og bak.

Klin inn fjæra også.

Klin også litt under sylinderen før du monterer dette i skjefte, mange som får ei rust stripe her i overgangen skjefte/sylinder på luftgevær eller skjefte/låskasse på kruttrifler.

 

Brukte Vaselin tidligere, smurte opp en Gamo Centre luftpistol med dette for ca 15 år siden.

Hadde denne demontert i fjor? for bytting av fjær og stempelpakning, og den så like fin ut innvendig i sylinder, ikke rust noe sted.

Vaselin er også det glatteste remediet jeg har prøvd.

Styr unna ordinær Grease, dette skiller seg i varmen blir flytende og renner over alt, harskner over tid og blir hard ( hard hinne ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...