Jump to content

Lage SAR selv.


Recommended Posts

Det hender jeg faller for fristelsen og handler en dings eller to fra http://www.dealextreme.com. Mye er bare crap, men en liten docterkopi de hadde til under 200kr tilsendt var vel verdt pengene. Ikke verdens beste optikk, og den mangler sensor for å justere lysstyrke, men den er så billig at det bryr meg lite. Hadde egentlig ikke tenkt ut noe bruksområde for den ei gang, men når den først lå i postkassa måtte jeg jo finne noe å montere den på.

 

010520091408322sq1Y4oLh9H8.jpg?52

 

Dette så ganske bra ut i mine øyne, men den skinna den må kobles på er noe dritt å feste til ranchrifla, og det utelukker bruk av kikkerten min, som står i QD ringer tilpasset rifla sine egne baser. Her var rom for forbedringer! Tankene falt på en sånn SAR montasje jeg ser enkelte bruker i praktisk skyting. Disse koster fort 1100 kroner i Norge noe jeg syns er ALT for dyrt. Vel, en har jo alltids dremel og ei skuffe med gamle deler. Tok en ring fra et sett til 5 dollar jeg handlet på dealextreme for ei tid tilbake og en weaverskinne jeg brukte på ei rifle for lenge siden. Skinna er nok ikke perfekt for formålet, men den får funke.

 

010520091408329MMe2YhTFa7a.jpg?100

 

Delene før arbeidet.

 

01052009140832I4vKUT68k9Wd.jpg?90

 

Skinna etter kutting og tilpassing.

 

01052009143858qYAODpy9e4VO.jpg?81

 

Skinna sett fra sida. Legg merke til sporet jeg har kuttet for å sette ringen fast i. Det er pusset ned sånn at skinna er lik på over og underside akkurat her, sett ut i fra der den er breiest.

 

01052009143858D6JH3oLcFSDX.jpg?62

Det ferdige produktet. Den ser litt skakk ut fordi ringen ikke er skrudd skikkelig til. I virkeligheten føles den rett, stødig og solid!

 

010520091408339Hs35aHnudCO.jpg?67

010520091408336si79Mh8adq5.jpg?58

 

Montert på kikkerten. Den er montert på venstre side, da jeg er venstrehendt. En tilter rifla litt mot høyre for å se i rødpungten i stedet for i kikkerten. Har ikke bestemt meg heilt enda for hvor mye den skal justeres sideveis fra toppen av kikkerten, men mulig det blir en del mer enn på bildet her, for å få den nærmere løpet og få bedre kinnkontakt. Videre får nok skinna et lag svart lakk så den ser litt mer ferdig ut. Etter det gjenstår det bare å prøve å skyte den inn :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...