Jump to content

Ladedata 375H&H + Barnes X


magnumlars

Recommended Posts

Vihtavouri har ladetabell på nett, det har i og for seg Barnes også, men de gutta der er ikke redd for våpensprengning så jeg ville vel satset på vv tabellen. Startladningen for 235gr i vihtavouri tabellen er såpass slapp at jeg ikke er redd for å anbefalle å begynne der.

 

Regner med at det er 235gr TSX, altså den med riller du bruker? Etter å ha brukt 260gr Accubond i en del år har jeg nå etter jul funnet frem til jaktladning med 235gr TSX til min egen .375, har prøvd 203B og N540. Endte opp med 76,5gr N540 som min jaktladning, den er passe sprek i mitt våpen. Det er ikke maks, men det nærmer seg.

 

Jeg tror du vil få bedre resultat med N150, N540 og 203B enn med N140, men jeg kan ta feil.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke jeg helt forstår hva du mener, har du ikke sett i Vihtavouri tabellen på nettet? Den oppgir data for N140 med 235 gr Speer, startladning 70gr og maksladning 75gr. Litt lenger ned er det data for 270gr Barnes X og N140, maksladningen der er 70gr N140.

 

Hvis du er usikker på å bruke nevnte data fordi de ikke gjelder akkurat den Barnes kulen du bruker kan jeg i hvert fall si deg at jeg ikke er i det minste tvil om at du kan begynne på 70gr N140 uten å være redd for overdrevent trykk, og gå opp derfra samtidig som du følger med på kronografen og trykktegn.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...