Jump to content

Lee Collet, presser kun ca 3/4 del av halsen på 375 HH


Jespen

Recommended Posts

Den blir ikke presset den siste biten ned mot skuldra. Blir nok nok hold i kula alikevel med en liten krymp, men det er nå litt rart alikevel da. Har plukket den fra hverandre og sjekket for grader og alt, men finner ingen feil.

¨

Espen

Link to comment
Share on other sites

Det rare med dette er at det synes som om det kun er et problem med Federal hylser!!

Remington hylsene synes å bli presset korrekt.

Federalhylsene, presses kun 6 mm av halsen, å sette ei kule til krympen fører da til bare ca 4 mm hold på kula, og jeg kan faktisk snurre kula i halsen, selv med krymp.

Dette gjelder både Swift A og Rhino kuler.

Trimmelengde for begge hylsene er lik.

 

Evt løsninger tas mot med takk.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Da må du prøve å pusse av mandrellen litt. Hadde samme problem med min collet i 308win så jeg satte mandrellen i drillen peisa på full fart og pusset av noen hundredeler med smergel. Da dle alt i orden og kuleholdet ble noe helt annet. Prøv å pusse av den først, de fleste må gjøre det

Link to comment
Share on other sites

Ja, har vært inne på tanken, men det virker som det er i orden på remingtonhylsene, så du noe forskjell på hylsetyper?

 

Nå har jeg polert ned min sånn at den er perfekt på Normahylser, men når jeg skal sette i kule i ei federalhylse trenger jeg ikke å bruke fullt så mye "kraft" som jeg må bruke når jeg setter kule i normahylsene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...