Jump to content

Heldempe en Brno Mod 2?


tshaave

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har fått tak i en Brno #2 fra 1957. Vil det være mulig å heldempe denne (Alms) uten å miste presisjon? Bakrunnen for at jeg spør er at etter heldemping vil kassen/løpet kun sitte med 1 skrue, og ikke 2 som det gjør nå.

 

Noen som har heldempet #2 som vil dele sine erfaringer, eller andre med synspunkter rundt temaet?

 

På forhånd takk! :)

 

tshaave

Link to comment
Share on other sites

Et lite tips bare :wink:

 

Ved bruk av [søk] funksjonen i Forumets hovedside » Våpenkammeret » Børsemaker & Prosjekt så ville du fått 8 treff (inkl. ditt eget) og disse har så vidt jeg kan se ikke noe relevans med ditt spørsmål.

Jeg ville brukt [søk] funksjonen i Forumets hovedside » Våpenkammeret » Salongen. Her ville du fått 119 treff :wink:

En Brno eller CZ 452 som den heter idag er pr.d.d en av 2 salongrifler det er skrevet mest om her på kammeret.no Den andre er Ruger 10/22

 

Alm har presisjons garanti på 10mm @ 50meter med 5skudd. :D Kan for min egen del si at jeg angrer overhodet ikke. Er meget godt fornøyd med min. Hadde jeg vært deg, så ville jeg tatt en tlf til Alm for heldemping, bedding og justering av avtrekker :D

 

Min tråd omkring: CZ 452 Heldempet blir til [LINK]

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

 

Jeg har tidligere sett igjennom både avdelingen for salong og børsemaker/prosjekt før jeg postet denne tråden, og har også lest trådene din opptil flere ganger med stor interesse poacher :)

 

Når jeg leste igjennom mitt eget innlegg ser jeg at din kommentar om søkefunksjon er berettiget, og jeg burde presisert litt tydeligere hva jeg egentlig lurte på :wink: Vurderinger og synspunkter rundt heldeming er som du sier generelt godt diskutert her inne.

 

Grunnen til at jeg skrev et eget innlegg ang heldemping på Brno #2 er er at det såvidt nevnes skruer i kassa i denne tråden, men det kom liksom ingen konklusjon på hvorvidt 1 eller 2 skruer hadde noe særlig å si.

 

Ut i fra det kan jeg vel kanskje gå ut i fra at presisjonsgaranti er presisjonsgaranti...

 

 

tshaave

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en heldempa (Kjøpt privat) mod 2 sist sommer med en skjefteskrue og den funker som snus den. Viste seg at demper skivene mangla men det kan jeg tenke meg at Alm kan selge meg noen skiver til demperen. Men presisjonen var ikke noe og klage på i allefall med bare en skrue og manglende demper inlegg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...