Jump to content

Hjemme alene - Bjeffing


Foxterrier

Recommended Posts

Ja, er det noen som har en magisk kur på hvordan man får en hund til å være rolig og holde kjeft når den må stå alene ?

Jeg har solgt en terrier som sliter med dette, det er blitt ett så stort problem at eigeren nå sannsynligvis ikke kan ha han lenger.

Noe som er veldig synd, for hunden ville fått det veldig godt der, om han bare kunne roet seg når han må stå aleine noen timer.

Hunden har aldrig vært alene før, så en ekstra hund hadde nok løst problemet, men det er ikke aktuelt i dette tilfellet.

 

Er det noen som har prøvd bjeffehalsbånd med positivt resultat ?

 

Tenkte det kunne være verdt ett forsøk, da under oppsyn selvsagt.

Av egen erfaring, så vet jeg at enkelte hunder kan nærmest "gå inn i transe" når de står sånn og bjeffer og at det av og til bare trengs å få "slått av bryteren" for å få de til å stoppe.

 

Jeg har sagt meg villig til å ta hunden tilbake eller vertfall hjelpe til å omplassere han til noen andre, men før det skjer, vil jeg spørre her om noen har noen gode tips som helst funker uten at det går vinter og vår.....

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd bjeffe hals band med sitron spray, dette funket ganske bra eneste problemet mitt var at hunden hylet og symtet mer enn den bjeffet så det var ikke så følsomt at det altid slo ut på dette men på ren bjeffing ville jeg gjort ett forsøk med dette. greit og låne ett slikt hvis du kjenner noen som har for å prøve det, er jo litt dumt og kaste vekk ett par tusen kr. hvis det ikke funker.

Link to comment
Share on other sites

Er en jeg jobber med som har ett slikt, det virket ikke på hans hund, men kan jo være verdt ett forsøk ja.

Ett glass vann evt en bøtte.....kan også fungere, med tror nok at bikkja er såpass smart, at lyden av vindu/dør som åpnes raskt forbindes med vann og at han da bare går inn i hundehuset evt lar seg nedkjøle.

For noen hunder er negativ oppmerksomhet verdt det meste kontra det å stå alene/ikke få oppmerksomhet.

 

En kjedelig situasjon dette, de som har hunden synes han er perfekt på alle måter, utenom denne bjeffinga da.

Sånn som de bor går det ikke og det er jo ikke noe heldig situasjon for hunden heller :?

Link to comment
Share on other sites

det kan hende det blir bedre med bjeffehalsbånd. men det grunnleggende er å prøve å få det til med å legge inn noen timer og dager på "være alene trening"

et par tips er å gjøre hverdgen tryggere for hunden dvs å kjøpe et bur slik at hunden lager seg et trygt sted. så kan man trene på å gå ut av rommet med økende tid. når hunden blir rolig prøver man det samme utenfor huset og til slutt vil hunden roe seg ned. :mrgreen:

 

å straffe hunden er ikke å anbefale dvs strøm. har prøvd og det går ikke. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner det slik at bikkja står i hundegård med hundehus. Jeg har hatt god erfaring med å sette inn en radio i hundehuset slik at det er stemmer og litt musikk som får hunden til å ikke være opptatt av alle andre lyder.

Ellers har jeg hatt endel hunder som har blitt rolige etter bruk av strømband/bjeffeband, og noen det ikke har virket på.

Det er ikke enkelt om hunden er mest vant til å være inne, for så å bli satt i en hundegård alene. Har hunden seperasjonsangst er det ikke alltid så lett å kurere.

Min erfaring er ihvertfall at om en skal få bukt med problemet er det bedre å forsøke å sette en hard stopper for det en gang for alle, enn stadig og stramme strikken uten hver gang det ikke virker.

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...