Jump to content

Avtagbar montasje; Sako Quad + Cz 452 American - en kikkert


OptiBond FL

Recommended Posts

Hei godtfolk!!

 

Jeg har alt en Cz 452 American påmontert en ok kikkert. En Sako Quad er snart på vei inn dørene. For å kunne foreta et løpsskifte på Sako Quad-en, er man enten avhengig av å kunne ta av kikkertsiktet før demontering av løp, alternativt bruke en høy montasje. Både Sako Quad og Cz har skinne for montasje av ringer på låskassen. Ingen er ferdig gjenget for kikkertmontasje.

 

Høy montasje på Sako Quad er for mitt vedkommende uaktuelt. Hva finnes der så av avtagbare systemer??

 

En løsning jeg ha kommet frem til er å benytte skinne fra www.rimfiretechnologies.com På denne kan man så montere Leupold QRW ringer eller tilsvarende. Er det noen av dere som har testet disse skinnene? Blir det en solid nok montering på et rimfire våpen, event. presis?

 

Tenker i så fall også å montere en slik skinne på Cz American, og benytte samme kikkert på begge våpen.

 

Erfaringer og tips til andre løsninger mottas med takk. Det primære målet er å skaffe til veie en ok avtagbar montasje til Sako Quad.

 

 

OptiBond FL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...