Jump to content

dreiebenk, hva og hvor?


Ole_Netland

Recommended Posts

går med litt planer om å få meg en liten metaldreiebenk i kjelleren, ikke noe svære greier, men har mange ganger savnet muligheter for å lage litt smådeler selv når jeg driver å mekker på ting. og så har det jo av og til litt lang ventetid hos børsemakeren så kunne vært greit å hatt mulighet å lage gjenger selv til en demper.

 

har sendt mail til ett par forhandlere rundt, men ikke fått noe svar fra noen, så trenger litt tips herfra...

 

:arrow: benken må være "liten"

:arrow: den trenger ikke være så lang, men den må enten kunne ta emner på 70 cm eller være åpen slit at jeg får satt inn ett løp eller annet rør/jernstang på rundt 70 cm.

:arrow:den må kunne lage gjenger.

:arrow: den må være rimelig (sett noen på finn siste halv året men selger svarer ikke på mail når jeg spørr litt om benken)

 

trenger ikke være ny

 

 

noen tips til noen jeg kan kontakte eller nettsider jeg bør ta en ekstra kikk på?

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg vet at ideelt sett skulle jeg lagt opp mot 50 000 i dreiebenk, men, ikke kan jeg ta meg råd til det nå, og ikke har jeg plass til noe i den størrelsen heller. hvor mye våpen arbeid det blir på den vil tiden vise seg da, men tror ikke det blir så mye, blir vel heller å lage andre smådelere som ikke er lette å få tak i ellers, og så blir det å øve seg en del på den, har jo ikke dreid så mye at det gjør noe da. kan vel gå mot noe slikt som denne http://www.dreibenk.com/l2/l2.html hvis jeg finner en til ok pris.

Link to comment
Share on other sites

Kan skaffe en stor litt gammel dreiebenk om ønskelig...

Skolen som jeg går på har kjøpt nye dreiebenker, og skal selge to gamle... den ene er solgt...

Pris vil være på rundt 4000-5000kr... følger med 2 trebakkskiver, og en brille, noen nøkkler,men ingen dreiestål..

 

PM om interesse :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...