Jump to content

41-260 ladninger?


.30 Herrett

Recommended Posts

Nå er det sånn at jeg liker litt sære og uvanlige kaliber, og for en stund siden fikk jeg tak i en fin s&w M57 i .41mag.

 

Ja, også har jeg et løp til tc og i .41 mag.. :wink:

 

Har siden fått tak i flere kuletenger i .41 bla, Lee og Lyman. Nå for noen dager siden kom det ei rcbs 41-260 FN i posten.

Tanga var lett å støpe med og det ble en fin haug i går kveld.

De veier 280gr ferdig smurt.

Nå har jeg en mistanke om at de er for rifle, men de må nå bare prøves..

 

Noen som har ladet disse i .41 mag? Skulle gjerne hatt noen tips til startladning osv.

 

normal_41_mag_001.jpg

Man har da noen kuler å velge mellom i .41 også.

 

normal_41_mag_002.jpg

 

Er den ikke fin.. 41-260 FN

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært fint med noen tips ja. 57` får vanligvis lettere kost en denne kula og skal nok ikke fores så mye med den heller.

Det som frister er å prøve denne nede i Afrika neste tur, og kanskje som en "bukkevelter" i Contenderen.( selv om jeg vet at de detter med lettere kuler også)

 

Standard ladningen min er 8gr N340 med Lyman 220gr swc.

Link to comment
Share on other sites

Hadde data for 255"LBT" CPB med N110 og H110. Som normalt var data for N 15% lavere enn for H, Ladning m. H 20grs. Hastighet fra 7,5 Ruger 1284 og 9.7 DW 1336, N gav svakt lavere hastighet i DW. Loadswap.com har ladning med samme kule og H på 22 grs, men den vil ikke JEG bruke. Taffin Tests fra American Handgunner har max på 19.5 grs H

Link to comment
Share on other sites

Er den ikke fin.. 41-260 FN

 

Fint støpt kule, dette kan du :wink:

 

Men, syntes det var noen små ynkelig smøreriller på den kula :mrgreen:

Siden det er ei form fra en anerkjent produsent, er det nok noensom har funnet det ok :wink:

 

Vet at Bernhard hos Rafdal våpen lader 41mag, mulig han kan bidra med noe :roll:

(om ikke,,, får du i alle fall en hyggelig kar på trådenog sikkert en like hyggelig prat)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...