Jump to content

Vinkelkompensator


Guest solheimen

Recommended Posts

Nja - det kommer vel litt ann på bruksområdet :-/.

For en jeger i Norge så er det vel rett, men sitter du på en fjelltopp i Afganistan så betyr nok dette noe mer...

 

/J

 

Jeg trodde det var de samme lovene for skyting oppover og nedover uansett hvor man var jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Nja - det kommer vel litt ann på bruksområdet :-/.

For en jeger i Norge så er det vel rett, men sitter du på en fjelltopp i Afganistan så betyr nok dette noe mer...

 

/J

 

Jeg trodde det var de samme lovene for skyting oppover og nedover uansett hvor man var jeg :)

det stemmer nok, men de gutta som ligger på fjelltopper i Afganistan har nok litt andre prioriteter enn oss vanlige dødlige :D De gutta skyter nok på litt lengre hold, og har en litt annen innsats i potten enn oss :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde det var de samme lovene for skyting oppover og nedover uansett hvor man var jeg

 

Eh..ja, men på jakt så skyter du normalt ikke på mål på opptil 1000 meter med en 50BMG fra en feks fjelltopp for å ta ut et mål feks et kjøretøy og da vil lovene rundt "opp og ned" ha en innvirkning...

Link to comment
Share on other sites

Njo.. men rent hypotetisk :mrgreen:

 

Hvis noen eier en 6BR og det sitter ei kråke i ei fjellside ca 500meter lenger bort og 200 meter høyere..da hadde man hatt bruk for noe slikt, ikke sant?

 

Selvfølgelig helt hypotetisk!! Det er da ingen som tenker på å skyte på den avstanden, det er jo helt uansvarlig!!

 

Og et mål på størrelse med en kråke på 500 meter må da være like vanskelig å treffe som en bil på 1km? uansett fjelltopp..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...