Jump to content

"kongsberg 393" vs "Schultz & Larsen 97"


Harry

Recommended Posts

Hei.. skal til å kjøpe meg ny børse og lurer på om dere har noen synspunkter på disse to våpen.. ser de ligger i samme prisklasse.. Trenger links låskasse, skal være i .308.. verdsetter presisjon.. blir ikke med original stokk, så den trenger man ikke ta hensyn til..

 

Begge skal visst kunne brukes som systemrifler, men er trolig lite aktuelt med løpsbytte..

 

Håper på noen inspill..

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Begge er vel bra våpen. Kommer vel mye an på smak og behag. Kongsberg 393 er vel ingen systemrifle. Skal man skifte løp på den må man vel ha en stikke og nøkkel.

Jeg har ikke eid noen av disse riflene, men må si at jeg har sansen for den Norske.

Jeg bruker å "ta og føle" ,og helst prøveskyte før jeg kjøper noe nytt.

Tror det ligger en del tråder om disse riflene man kan søke på.

Link to comment
Share on other sites

Har begge. Litt hipp som happ hvilken du velger, begger er bra. Kongsbergen har jeg hatt lengst, siden 1993. Veldig bra presisjon, men det har somregel S&L og. Med orginalstokk så vil jeg si Kongsberg har ett lite fortrinn, utrolig bra utforming. Avtrekk i toppklasse på begge, men er vel få som kan måle seg helt med S&L der. Pga stokkform og raskt ladegrep er Kongsbergen den raskeste børsa (for meg hvertfall). Kan ikke skjønne helt hvorfor du skulle bytte ut orginalstokken på 393, har KKC på S&L, den er ikke mye bedre en 393 orginal+at den veier mye mer.

Egentlig vil jeg råde deg til å gjøre som meg, kjøp begge :mrgreen:

 

P.S. Jeg skyter også links

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...