Jump to content

Kuledata


prikken

Recommended Posts

Hallo.

 

For en tid tilbake var jeg borti en nettside der det var mye info om forskjellige kuler. Noen som kjenner til noe slikt?

 

Problemet er at jeg ikke kjenner forskjellene mellom forskjellige kuletyper og derfor finner det vanskelig å sammenligne data i de forskjellige ladetabeller. Mulig det er meg det er feil med, men det er sjelden jeg finner min kule i de tabeller jeg har til rådighet.

 

Til slutt: Noen som sitter på tips til start/utgangspunkt for lading av 7mm rem mag med sierra MK 168gr og MRP som drivkraft? Jeg er interessert...

 

Tenkte jeg skulle rulle noen i kveld og varme chronografen og kikkertøyet i morgen :D . Gleder meg :?: Ja...

 

Prikken.

Link to comment
Share on other sites

Hallo....

 

Ingen som har vært borti ei nettside med info/beskrivelse av forskjellige kuletyper?

 

Jeg mener den var offentliggjort på sluttstykket for noen år siden. Noen betyr fra 1 til 3 år. Jeg vet den var der, for jeg har sett den, men det hjelper ikke nå for jeg vet ikke hvor den var og jeg finner den ikke igjen. Har prøvd leiting på sluttstykket, søk på sluttstykket og søk på/ google.

 

Jeg er ingen kløpper på data så jeg har sikkert gått glipp av mange gode sider. Noen som kan hjelpe???

 

Fikk forresten 848 m/sek med 64 gr MRP bak ei 168 gr Sierra MK og Rem 9 1/2 magnum primer. Alt stappet i ei normahylse og klemt avgårde i ei Tikke M690. Verken hette, hylse eller ladearm viste noen tegn til overtrykk i mitt jern.

Presisjon: Vel... Hva skal man si... Glad i tikkaen min :P . Den treffer der jeg sier den skal treffe 8) . Spredning i høyde: 15 mm. I bredde: 35 mm.

 

Det var 2*c og 8-9 m/sek sidevind.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...