Jump to content

Bakstikkstuens fantastiske elghund...


Bakstikkstuen

Recommended Posts

Her kommer noen bilder fra første slippet med min elghundhvalp høsten 2007. Ikke akkurat hva jeg hadde håpet på, men dæven hvor spennende det var å smyge innpå losen!

 

74823_s.jpg

 

74825_s.jpg

 

74824_s.jpg

 

74826_s.jpg

 

Den var til tider "noe" grinete denne grevlingen. Jeg lot hvalpen holde på i 1,5 timer før jeg koplet han og forsøkte å finne en elg å lose på. Dette var valpens første los og han var 6 mnd gammel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med trening av jakthunder, så denne posten bør betraktes som et spørsmål og ikke kritikk.

 

Vil ikke hunden oppfatte det som at det er "svært" å lose på grevling om han får holde på såpass lenge?

Vil det være ødeleggende for hunden som elghund senere, eller er det bra at den bare skjønner dette med bjeffingen?

 

Uansett morsomme bilder! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var egentlig usikker på hva jeg skulle gjøre... Men det var så moro å se og høre på hvalpen som holdt på med denne grevlingen så jeg lot han holde på litt. Jeg hadde aldri trodd at han skulle holde på så lenge i sin første los noensinne. Mulig at jeg har hatt flaks, men hunden har aldri siden hatt grevlinglos!

Link to comment
Share on other sites

Så bra! - Lover jo bra! Og hvis du har fått en hund som aldri slipper så kan du jo se frem til å kjøre rundt og hente den i nabofylket og slikt. :lol:

 

Vi har en hund på laget som loser litt på grevling og rev om han "kjeder seg" og det ikke er noen tydlige tegn på elg i nærheten. Han tar det vel som mosjon. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...