Jump to content

Innførsel av trofèer fra England


Anders

Recommended Posts

Hei

Jeg skal over til England på jakt nå neste helg, og i den sammenheng lurer jeg litt på dette med innførsel av evt. trofèer til Norge.

Mattilsynets regler for innførsel er jo nå endret endel og man trenger ikke lenger søke om dette.

 

Sålenge det ikke foreligger restriksjoner etter CITES eller av dyrehelsemessige årsaker, kan man fritt innføre alle typer jakttrofèer (både preparerte og upreparerte) fra land innen EØS.

Jeg skal jakte dåhjort, muntjac og kinesisk vannrådyr, og disse er meg bekjent ikke underlagt restriksjoner i CITES.

Men hva med smittsomme sykdommer de gjeldene artene er mottakelig for. Da blir nemlig prosedyren litt mer omstendelig.

 

Noen som vet hva status er for disse artene?

Sikkert noen som har jaktet i England her, og innført trofèer.

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Anders! gå inn på mattilsynets hjemme sider og se hva som står der !:wink: og til opplysning så er rå og usalta skinn av villsvin forbudt å innføre til Norge pga smittefare !! :wink: allt av trofeer skal være kokt ut og skinn og hodeskinn saltet gjør dette eller ta konsekvensen når du blir stoppa i tollen og de beslaglegger dine skinn :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...