Jump to content

Varmeutvikling i løp og kikkertsikte


Guest

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik reim som forhindrer at varmen fra løpet skaper "luftspeiling" i kikkertsiktet.

Vet dere også om det er mulig å feste slike til piper som ikke har noe sikte foran på løpet ? Har en Ruger M77 Mark2 som jeg tenkte å brukte dette på.

Setter pris på alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Har et sånn mirageband selv, men jeg har en skruv fremst på løpet som jeg fester i + en skruv på låskassen som jeg fester i. fikk det gjort av børsemaker, fikk også skaffet bandet igjennom han :) funker bra det!

vet flere som har festet det med teip i fremkant, fungerer det også :lol:

macgyver løsning, menmen!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du kan lett lage miragebånd selv. Kjøp dobbelsidig borrelås, klipp ut en stripe på 5 x 50 cm (eller ønsket lengde/bredde) av ønsket materiale. Jeg bruke litt plast fra en plastkasse. Bruk to 5 cm remser av teipen så sitter det godt nok. Du skal skyte mange skudd før teipen smelter.

 

Har dette på jaktrifla mi. Greit å ha miragebånd under innskyting eller når man skal kose seg litt på skytebanen.

S202.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mirage problemer, Jeg bruker plastskinne kjøpt at dagfinnrud.Den er jeg fornøyd med. Jeg bruker kikkert 8-32 og da merker en fort dette problemet, Men ikke skjønner jeg hvordan en kan skyte jaktfelt med leupold kompetition med 45 x fast. Må da veive rundt bare for og finne skiva si sku en tru,Jeg har prøvd og stå og skyte på 32x men da blir jeg urolig og får alderi trekt av føler jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...