Jump to content

Jaktfelt Andebu Vestfold 8/2


Grimm

Recommended Posts

I morgen søndag 8/2 er det jaktfelt på Håsken/Andebu. Løypa er kompakt med korte avstander mellom standplassene, og bør være jegervennlig.

Det er anledning til å kjøpe seg et godt måltid

Påmelding 10-12.

Velkommen alle kammerater.

Link to comment
Share on other sites

Her er resultatene fra stevnet på Andebu.

Jeg hadde egentlig tenkt å skyte på Hemnes, før jeg kjørte hjem til Bergen. Når jeg oppdaget stevnet på Andebu feiget jeg ut og gikk for den korteste kjøretiden. :oops:

Men stevnet på Andebu var vel verdt besøket. Nydelig vær, men litt kaldt (-10) i første laget. Jeg skjøt noenlunde brukbart og hadde tapt 6 poeng før siste holdet, men der ble jeg straffet for litt hardt presss på avtrekkeren i kulden. De to første skuddene gikk av mens jeg var på vei ned i skiven. Til sammen ni poeng forsvant der. :cry:

Opprykket til Sporter-A skjedde etter et "uhell" på NM i fjor. :wink: Dersom jeg ikke snart får skytingen til å fungere gjennom et helt stevne så rykker jeg vel ned igjen dit jeg trolig hører hjemme... :roll:

 

Selv om jeg er litt glad i langhold så savnet jeg ikke det så mye på dette stevnet hvor lengste holdet var ca 110m. Grunnen var vel at jeg ble opptatt av å finsikte på de femdelte skivene, der femmeren etter hvert ble ganske liten. :shock: Stor forstørrelse er ikke nødvendigvis en fordel når blinken begynner å bli liten. Å bruke poengverdiene med blinkene på relativt kort hold virket for meg å være jegervennlig, samtidig som det kan skille klinten fra hveten helt i toppen. :) Kanskje vi skulle prøve hjemme hos oss selv å bytte ut noen inner/ytter med poengverdi og se om det faller i smak?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...