Jump to content

Mateproblemer Kongsberg 393.


Dirty Harry

Recommended Posts

Hei.

Har en Kongsberg 393 i kal. 6,5x55 som nekter å mate patroner med butte kuler.

Isteden kiler patronen seg fast mot toppen av kammeret når sluttstykket føres frem.

Det jeg da lurer på er om dette er et typisk problem for denne børsa, og om det kan rettes på.

Er dette en grei børsemakerjobb, eller må jeg bare finne meg i å kun lade med spissere kuler?

 

Vet det er en del her på forumet som har Kongsberg og som muligens har kjennskap til dette.

Link to comment
Share on other sites

Har vert bortig samme problemet noen få ganger, det er ikke morro når sånt skjer på stevne :x Har allderig vært så stressa :x

Har lakelander 389, som da er en gamlere modell en din.

 

Jeg skyter bare jaktmatch og rekrutt, og har nesten ikke noe problem, bare vært borti det noen få ganger, vet ikke om dette er noie problem med disse børsene, jeg har vertfall ikke noe problem med det. Kansje det hjelper og pusse litt og olje opp der?

Link to comment
Share on other sites

At man får mateproblemer med Mega overrasker meg ikke, ikke bare har kulene en stor flat nese, de er også så butte at totallengden ofte blir problematisk kort. I min HV-mauser fungerer disse dårlig, har faktisk vurdert å øke friflukten nettopp på grunn av dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...