Jump to content

Ekstramoduler til A-Tech moduldemper


tikkat3

Recommended Posts

Jeg har en moduldemper tilpasset 7mm Rem Mag som jeg bruker på 6,5x55. Jeg synes den smeller noe mer enn den store ALM demperen som er tilpasset 308. Det bør vel bli bra om jeg kjøper 4-5 moduler tilpasset 6,5x55 og bruker disse innerst mot munningen? Tenker på revejakta og naboene, vekta er ikke så nøye i denne forbindelse. Dempingen bør vel bli meget bra om man bruker 10-12 moduler, sålenge man bruker modulene med størst hull ytterst?

Hva koster disse modulene?

Link to comment
Share on other sites

Nei, overlyden blir ikke vekk. Det får bli neste prosjekt, utarbeide en sub ladning. Fikk til en bra sub 308 ladning etter mye testing, 6,5x55 er kanskje vanskeligere.

 

Men er det noen som vet prisen på enkle moduler, og om det er uproblematisk/ufarlig å bruke 12-13 moduler for å få vekk mest mulig munningssmell til åtejakta?

Link to comment
Share on other sites

OK, takk for tipset. Det kan være det er innbilning at den smeller mer ja, ikke så godt å sammenligne. Hadde vert nyttig med noen tester...

Uansett hadde det jo gjort seg med noen moduler i aluminium, vekta blir vel ytterligere redusert da. Utrolig kjekk liten demper, den eneste jeg har hatt som faktisk blir brukt på skogen. Tanken var å ha den original til skogsjakta, for så å bygge den opp ( fordoble volumet) til revejakta etter jul. Men den funker jo bra som den er også da, men man må ha noe å fundere på...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...