Jump to content

BOJ karusellen 2009


Drever_Jan

Recommended Posts

Hei.

Starter herved en tråd om BOJ karusellen 2009.

 

Hjemmesiden er : http://jaktfelt.com/

Påmeldingsiden vi bruker er :http://skyting.pamelding.net

 

Påmeldingen til første stevne som er Skude Skl (7-8 feb) og Ådal Jff som har andre stevnet (14-15 feb)

har allerde startet,så heng dere på.Trenger flere deltakere.Skude hadde i fjor en nedgang fra året før med ca 400 skyttere :oops: Jeg tørr og påstå at dette er noen av de fineste jaktfelt stevnene som blir arrangert

her i landet.Kom å skyt,så kan dere komme med tilbakemelding om dere er enig/uening i påstanden :D

 

Jan Chr.

Link to comment
Share on other sites

Hvor ligger Skude ?

 

Det ligger mellom Bjoneroa, og Dokka. På vestsiden av Randsfjorden. Du kan kjøre på østsiden, ta av over Fluberg Bru, og kjøre litt sørover igjen, eller allerede ved Jevnaker ta vestsiden oppover.

Og du KAN ta ferje over til Bjoneroa, men ferjetidene vites ikke. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå angrer jeg på at jeg ikke spiste pølser for de 150,- det kostet å skyte...... :oops:

Å spise pølser vet jeg at jeg kan i allefall, der drar jeg skjelden ut noe....... :lol::lol:

 

Det er bare å rusle slukøret nedi bilen igjen med børsa, og se frem mot neste helg og nye muligheter! :wink:

 

Løypa var fin, i knallfint og kaldt, vintervær!!

Link to comment
Share on other sites

Var og skjøt i Ådalen i dag. Det gikk bra for min del.

På første standplass ble vi gjort oppmerksom på at det var noen som jukset ved å bruke diverse ting i armhule og lignende for å snike til seg treff.

På siste standplass var det ulv sittende 75m. og hjort 75m. stående med storviltpoeng på hjorten. Her var det folk som hadde skutt bevisst på hjort sittende for å få mere poeng til storvilten. Vi ble nøye fulgt med om pipa bikka nedover mot hjorten på sittendeskytinga.

Kanskje noen som burde enten trene mere eller innfinne seg med at de ikke er bedre.

På Skude forrige helg var det noen som skjøt 4 skudd istedenfor 3 og sannsynligvis skylda på at lappene hadde detti av i det sure været som var.

Har hørt om disse tinga før også, men det ser ut som arrangører har begynt å få opp øya.

Håper det blir slått hardt ned på juks på disse måtene.

Link to comment
Share on other sites

Ja juks det er det greit at blir reagert strengt på, Hvilke moralske tanker er det som går i hue på dem som gjør slikt? Jeg vil da heller komme på en for eks 10 plass i klassa, En og skulle bli tatt i juksing.Navna på dem som blir tatt burde offentliggjøres så trur jeg kansje dem tenker seg om 2 ganger. Og ang skude så vet ikke jeg hva som har skjedd med anvisninga, Men jeg ble bortdømt 2poeng på tiuren,og jeg så hulla i skiva, Kunne tenkt meg og sammenligna hulla,hvis det kansje hadde detti av en lapp. er ikke så mange som skyter med 6mm.Men den saken er over.er bra at aransjøren følger opp detti.

Link to comment
Share on other sites

Juks er lavmål! Kan ikke skjønne hva som er morro med å jukse til seg mer poeng enn man har fortjent. Det må da være en bitter bismak med god plassering, som man har tilegnet seg på uærlig vis. Håper det blir en slutt på dette tullet, det kan lett ødelegge en fin skytesport hvis dette blir mer vanlig.

Link to comment
Share on other sites

BOJ samarbeider om stikkprøver på utstyr nå. Dvs en som blir tatt med for lett avtrekk på skude,kommer også til og bli sjekket i Ådal.Har han fortsatt for lett avtrekk,så får han ikke et tellende resultat.I Ådal,så har vi også stikk kontroll på vekt av rifler.Over 4,5 kg i jaktklassen,så blir skytter ført opp i sporter klassen.Syntes dette er riktig,når vi hvert år har opplevd juks på stevnet.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm........

Pokker!! Hva skal jeg finne på for noe lurt nå da. Det finnes jo ikke større stas enn å få lurt til seg noe man ikke skulle hatt, og etterpå flotte seg med hvor flink man er. :mrgreen:

 

 

Ærlig talt:

slike folk som jukser her for å få premie, mener jeg har stor mangel på sosial intelligens!! Og de er patetiske tapere hele bunten! :|

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...