Jump to content

Mulig Litauentråden ikke ble riktig - ang. outfitter/PH


Shadob

Recommended Posts

"Derfor så vil jeg først til håkedal jakt påpeke at for å ha lov til å selge eller markedsføre jakt turer til utlandet så kreves det et medlemskap i reisegarantifondet og ja dette koster penger for alle oss som driver innen dette, men det viser også at du er seriøs innen det du driver med.

Ta det ille opp eller ta det som et tips du kan i grunnen gjøre hva du vil men det er uansett nok med en mail til rgf for å få slutt på useriøse utbydere av jakt som ikke er medlem av rgf "

 

Tja!

 

Det har jo vært flere som har vært medlemmer av rgf - som ikke har vært seriøse i det hele tatt - og har hatt problemer med erstatningsoppgjør?

 

For min egen del - har jeg formidlet Afrika-jakt i x antall år, og har iløpet av denne tiden vært utsatt for dødsfall, sykdom, naturlige avbestillinger etc. - og alle har fått tilbakebetalt depositum.

Reiseforsikringer har alle hatt - og fått sine tilbakeføringer ut ifra de betingelser de har tegnet.

 

Min outfitter - har refundert/ordnet nytt opplegg uten å inndra depositumet.

Med 7 års erfaring med ham - ser jeg ingen grunn for at noen skal betale ekstra for turer via div. selskap med avgifter/avanse til egen konto/rfg.

 

Hvorfor har jeg valgt å besøke ham hvert år istedet for alle de andre jeg har opplevd?

Kan det være p.g.a. gode terreng/ryddige avtaler/ryddig økonomi/erfarne PH`er/transportmidler som fungerer 100% til enhver tid/tilbakebetaling ved ikke felte trofèer/sikker kvalitetssikrer for mine B5-arrangement/god person- og bedriftsøkonomi, "kjempe" tur-operatør hvis man velger å ha med familiemedlemmer, +++!

 

Samt at når man jakter hos samme outfitter i noen år - ser han at det ikke er noe problem med å slippe "deg fri" for å jakte på egenhånd.

 

Der går dere - som spretter som løvetenner til forskjellige steder - glipp av nordisk jaktutøvelse.

Alså: Alenejakt!!!!

 

Hvordan kan en outfitter i SA/Zim/Moz - vite at jeg har jaktet i x antall år alene/har antall døgn som tilsvarer at jeg "klarer meg selv" - hvis jeg ikke har vært hos ham før?

Hvorfor skal han utfordre lisensen sin pga. meg - som han ikke kjenner?

 

Mange av oss som er på forumet her - har flere antall døgn i afrikansk bush - enn mange PH`er som leies inn på div. jakter av useriøse outfittere/eller outfittere som er "gamle i traden", men som ønsker høyest mulig fortjeneste.

En fersk PH - har omtrent ikke betalt mer iløpet av et døgn - enn hva en nordmann har for 3 t arbeid.

Og da skal han i tillegg holde bil og tracker.

 

Derfor kan mange tilby gode priser - i forhold til andre

 

Jeg er også sikker på at mange som leser denne tråden - og som har reist med meg - kan bekrefte det jeg skriver.

 

_________________

Drar 14.4.09

Link to comment
Share on other sites

For å begynne med dette med å ha problemer med erstatningsoppgjør så er det vel akkurat her man bør koble inn rgf for å få hjelp :?:

Skal selvfølgelig være enig i at det også finnes useriøse aktører selv om de er medlem av rgf det er det liten tvil om, på samme måte som det også finnes seriøse aktører som ikke er medlem :!:

Men det har seg nå slik at dette er lovpålagt for alle som markedsfører jaktreiser i Norge eller selger jaktreiser fra Norge og dette er bare sånn det er :?

Så derfor må jeg jo spør om du mener det er helt ok å bare drite i norske regler hvis det er et godt produkt :shock:

Min mening er jo at alle må følge de regler som er og ikke bare de som passer, selv om man kan være for eller imot så er det nå sånn og da må vi bare følge spillereglene :?

for all del så er jo dette bare min personlige mening :D

 

Ellers så er det sikkert noen kjempeturer du har det tviler jeg ikke på, så godt mulig jeg en gang hiver meg på en tur ned men ikke i år grunnet litt for mange andre turer :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...