Jump to content

Erfaringer med KMR W-02 CUDA 9x19 6"?


Der Falke

Recommended Posts

Hei! Har tatt opp pistolskyting igjen etter en del års avbrekk. Lurer på ny pistol til felt. Konkurranse. Ønsker 9mm og 6’’. Ser KMR W-02 CUDA 9x19 6" dukker opp som et alternativ. Noen med erfaringer? Ev. andre anbefalinger? Takker for svar!

Link to comment
Share on other sites

For å trigge litt: Tenkte opprinnelig STI Target Master eller range master, men dette er vel i dag Staccato. Er det like bra? Sig X-Six interessant, men produksjon nå i USA? Begynner å dra på årene: Tenkte «rett på mål» i prisområdet 30+ (men >40 er ikke aktuelt).

Link to comment
Share on other sites

Det finnes mange pistoler som er så bra at det er skytteren som avgjør hvordan resultatet blir. Det viktigste er å finne et våpen som fungerer bra for deg, det er ganske store forskjeller på hvordan personer opplever grepene på de ulike våpnene og et våpen som en person synes er perfekt står kanskje langt ned på lista til en annen. Skal du ha 6" løp så kan du glemme ny Sig, de lages ikke med så langt løp etter at produksjonen ble flyttet til USA. Du kan imidlertid finne både brukte Sig 210/220 og nye/brukte Pardini, STI/Staccato, STP, Tanfoglio, Smith & Wesson m.fl. som har 6" løp og alle er bra våpen. 

Link to comment
Share on other sites

Har klådd litt på pistolen du nevner, den virker på meg som et bra valg til militærfelt, svært bra avtrekk, svært tighte tilpasninger som bringer tankene til gamle p210. Gode sikter var det og.                             Denne pistolen er for tung i utgangspunktet til å være tillatt i militærfelt, men pistolene som selges i Norge har fått frest ut kutt i sleiden som gjør at den faller innafor.                                                               Jeg så i alt på 3 forskjellige Pistoler fra KMR, svært flotte og forseggjorte var de alle.                                  Sig Xsix dukker jo stadig opp på Finn og er fantastiske flotte våpen det og, har selv Xfive og savner ikke den ekstra tommen. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett litt på den selv til militærfelt, men ikke fått prøvd den riktignok.

Etter litt googling så har jeg kommet over noen tester av W-02 CUDA og andre pistoler fra KMR:


KMR W-02 CUDA: https://www.pulverdampf.com/viewtopic.php?t=56094


KMR W-02 UMBRA: https://vapentidningen.se/test/e/2766/

KMR W-02 UMBRA: https://czfirearms.us/index.php?topic=123714.0


Så om grepet passer vil jeg si løp og kjøp. En mulighet er jo å kjenne litt på Shadow 2 for grepene der skal jo ligne.

 

Edited by Utpåturaldrisur
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...