Jump to content

SeRg

Members
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

SeRg's Achievements

Newbie

Newbie (1/17)

  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

4

Reputation

  1. Dersom en bor 50 m. fra banen, og butikken er 5 km vekk fra begge deler. Eller ...?
  2. Absolutt ikke! Selv bor jeg så langt fra skytebanen at jeg bruker å putte overdelen i innerlommen og butikkhandle det jeg vil, mens resten etterlates i låst bil.
  3. Dersom en må reise forbi hjemmet på vei hjem fra banen, og butikken ligger lengst vekk ... Da forstår jeg politiet.
  4. Grunnloven § 105. Fordrer statens tarv at noen må avgi sin rørlige eller urørlige eiendom til offentlig bruk, så bør han eller hun ha full erstatning av statskassen. 0 Endret ved grunnlovsvedtak 6 mai 2014 kunngjort ved res. 9 mai 2014 nr. 613, vedtak 27 mai 2014 kunngjort ved res. 20 juni 2014 nr. 778. ------ Men ... Når eiendelen ikke skal brukes av det offentlige, bare ødelegges, og eieren attpåtil får muligheten til å selge sin rørlige eiendom til villige kjøpere som betaler med bloddiamanter ... Huff!
  5. Tidligere i tråden la jeg merke til at Fosjord i NV var på høringen sammen med bl.a. Hassel. Så de er i gang med jobben sin. NV er allerede etablert, og NV ledelsen kan kanskje få mer tyngde overfor myndighetene med større medlemsantall. Jeg vet ikke. Er bare betalende medlem.
  6. Jeg er ikke fb-medlem. Men, jeg er NV-medlem. Dette er en organisasjon som tidligere har reist sak mot staten i anledning hjemmebesøksparagrafen. Norsk våpeneierforbund. Kontingenten er kr. 150 pr. år. På dette årets utsendte kontingent står det følgende: NV har i høringen lagt vekt på 4 punkter i forslaget til ny lov som vi er uenige i: Forhåndsvarslet i våpenoppbevaringskontrollen er fjernet. Politiets adgang til å kreve lagenes medlemslister utlevert. Våpengarderobe for konkurransevåpen (nå sportsvåpen). Manglende erstatning ved forbud av tidligere godkjente våpentyper. Dette er hovedsaker som NV vil arbeide for. Og de har i mange år hatt samarbeid med, og juridisk bistand fra et advokatfirma i hovedstaden. Basert på min hukommelse, så ble NV opprettet i slutten av forrige århundre etter våpenloven ble revidert i -97. Noen så behovet for at skyttere kunne ha bruk for juridisk hjelp mot staten og byråkratiet. I tillegg til medlemskap er det også opprettet et fond S.J.J.F. som i hovedsak går til juridisk bistand. Adressen er http://www.nv.no nederst på hovedsiden finnes informasjon om innmelding. (Husk: Det er kjøttvekta som teller.)
  7. Etter min oppfatning er Ruger Mini 14 en sivil rifle lansert for det sivile marked i 1973. Ta gjerne en kikk på: http://www.shootingtimes.com/historical/history-of-the-ruger-mini-14/ Siterer: The Mini-14 was a working man’s rifle, pure and simple. Ruger Mini-14 AC556 og Ruger Mini 14 GB-F er derimot utgaver beregnet for politi og militæret. (AC556 har velger for fullauto og GB var designet for politi og militær.) I lovforslaget finner jeg: § 5 Løyve med vidare for skytevåpen --- 3. halvautomatiske rifler som opphavleg er konstruert for heilautomatisk funksjon eller for militæret eller politiet, --- Jeg har problemer med å se at den sivile utgaven av Mini 14 med 5 skudds magasin, som brukes av jegere skulle rammes.
×
×
  • Create New...