Jump to content

NM-løshund Påmelding


tulling

Recommended Posts

Vil med dette minne alle som tror de har en hund som kan være aktuell for deltagelse i årets NM om fristen for påmelding som er 15. mars.

 

Her er innvitasjonen fra Østerdal ehk: http://www.jotfjord-elghund.no/upload/files/nminvitasjon2010.pdf

 

Her er uttaksreglene: http://www.jotfjord-elghund.no/upload/files/uittaksreglernm1.pdf

 

Påmeldingen skal skje til din områdeklubb( den klubben du er medlem i). Har sett over hjemmesidene til mange av områdeklubbene, og det er mange som ikke har fått dette opp på hjemmesida enda. Er så tilfelle i din klubb, så må du purre på dette, for klubben må jo få inn kandidatene slik at de kan gjøre en god vurdering og ta ut riktig hund før de sender påmeldingen til Østerdal ehk.

 

Må si jeg gleder meg til dette nm-et, skal bli moro å se om vi ikke får en lavere premieringsprosent enn det som var tilfellet ved forrige nm. Personlig så tror jeg nok at østerdalselgen har større potensiale til å skille gode hunder fra topphundene. Spennende!

 

tulling

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg mener at premieringsprosenten forrige NM var usedvanlig høy, så det blir spennende å se om det er nivået på hundene som er blitt så høyt, eller om det var mye medgjørlig elg i buskerud. Ikke sånn og forstå at jeg synes at det ble kåret feil vinner eller noe sånt, men mistenker at vi får færre høye poengsummer nå til høsten. Men det får vi se når NM-en er avviklet. Var ihvertfall artig at vi fikk en jämt på topp sist :D

 

tulling

Link to comment
Share on other sites

Regna med det var det du mente.. :wink:

 

Sett under ett, så er det jo posetivt at så mange som mulig lykkes å at poenggivninga er gitt under de faktiske forhold..

Lav eller høy..

Ønsker alle som deltar lykke til,for min del er toget gått.pga alder på gamlingen..

 

Var tøffe forhold i fjor med hensyn til føre,var mange som avbrøt pga såre poter..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Yess, dette gikk veien for meg og karelern! :D:D:D Nå er vi lykkelig uttatt til å representere jotunfjell-fjordane elghundklubb ved høstens NM Karelern er lykkelig uvitende og jeg er lykkelig velvitende. Er det andre her på forumet som blir å møte i østerdalens dype skoger? Gledre meg enormt! :D:D:D

 

tulling

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...