Jump to content

Stippling av laminatskjefte


smaug

Recommended Posts

Hei,

 

Har lenge lurt på hvordan grepet på det orginale Sauer 200STR skjeftet er laget og trodde inntil nylig at det var en slags maskinprosess hvor dette blir laget i en fei. Etter litt fram og tilbake fant jeg ut at det faktisk er en ganske vanlig alternativ til nettskjæring men siden jeg ikke tørr å begi meg ut på noe nettskjæringsprosjekt på GRS skjeftet syntes jeg stippling hørtes helt supert ut og sånn ble når jeg tok for meg pistolgrepet:

IMAG0378.jpg

 

Skal gjøre dette på forskjeftet også men skal først olje og behandle samt vurdere litt hvor stor suksess jeg synes dette ble. Hva synes dere? Planen videre er og skjære en bordkant rundt hele området hvor det er stipplet der hvor tusjstreken er synlig nå.

Det er flere måter å lage disse dippene på bla med svipenn, hammer og kjørner eller roterende fil. Jeg brukte sistnevnte.

Link to comment
Share on other sites

Takk!

Ja planen er nå å utvide hullene litt ved å svi hullene litt men jeg tørr ikke å lage de for tette helle da "toppene" mellom hvert hull har en tendens til å bli veldig svak og bare knekke av. Grepet ville blitt bedre men styrken ville blitt mye dårlige så noe "kjøtt" må det være tror jeg. Har gjort forsøk på andre matrialer, alt fra en vanlig stykke med 2x4, laminert sponplate, arbeidsbord i noe laminatgreier osv. Virker også som Stratabond laminatet er litt sprø og at det aller øverste laget skaller av ganske lett(tidligere erfaring bla med beddingen) så jeg er litt nervød for det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...