Jump to content

SmartReloader ISD


oglan

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jeg har nettopp kjøpt denne kruttdispenseren.

 

Fikk den levert fra USA for den nette sum av 1680,- kr

 

Siden jeg er forholdsvis fersk både med gevær, lading og i allefall med å teste ut utstyr så tenkte jeg jeg skulle høre om det er noen her som har noen form for "mal" eller lignenede for en test av denne saken.

 

Ellers er det bare å spørre om det er noe spesefikt man lurer på. Så kan jeg teste og i allefall prøve å svare

 

Så man føler man kanskje kan gi litt tilbake til dette utrolig flotte og hjelpsomme forumet !!

 

Kokken76

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er på utkikk etter en automatisk kruttdispenser selv, og beløpet på denne her var jo på ingen måte avskrekkende. Men hvordan virker kvaliteten i forhold til prisen? Tenker på variasjon i ladningene etter en kveld med hylsefylling osv....

Link to comment
Share on other sites

Heisann J0hn og MikiN1486 :-)

 

Jeg kjøpte min via ebay.com

Og for å være pinlig nøyaktig kjøpte jeg den fra denne linken: http://cgi.ebay.com/SmartReloader-iSD-P ... 19b9bf3cef

 

Totalt kom den meg på $269.24 USD som ved dagen kurs blir ca 1600,-NOK

Når jeg handlet derifra var de jeg mailet med veldig behjelplige med å "ungå/omgå" norsk mva ;-) Så derfor ble sluttsummen ca halvparten av hva den koster i Norge.

 

Har ikke fått prøvd den så veldig mye enda men har ladet ca 40 treningsskudd til .308 på den. Med Norma 200 krutt.

Og har kontrollveid ladningene et par ganger med både digital og balansevekten som fulgte med Lee settet. Og i følge begge de er den spott on hva utporsjonert vekt angår.

 

Innimellom føles det kanskje som den bruker litt lang tid på å porsjonere ut kruttet. Men som regel så har den porsjonert ut krutt ca samtidig som jeg har satt i kule og målt lengde på den foregående patronen.

 

Som du/dere sikkert ser utifra hva jeg har skrevet er jeg ikke veldig dreven enda på hverken lading eller å skrive noen god anmeldelse på produkter.

 

Men er det noe mere du/dere lurer på så bare spørr så skal jeg svare eller i allefall prøve å finne det ut ;-)

 

Kokken76

Link to comment
Share on other sites

Beklager at jeg ikke så spørsmålet ditt Mort1

 

Kvaliteten i forhold til pris ser så langt veldig bra ut.

Men det er jo forholdsvis vanskelig å bedømme all den tid jeg ikke har hatt den så leng eller brukt den så alt for mye enda.

 

De kontrollveiingene jeg har foretatt viser i allefall at den er konsekvent på hvor mye den dispenser ut.

 

Har opplevd 1 gang at den har lever ut 38,1 grain i stedet for 38 grain men på ca 40 ladede hylser og til mitt bruk kan jeg vel egentlig ikke si at det er mindre nøyaktig enn om jeg skulle gjort det manuelt. Sansynligvis betraktlig bedre ..

 

Kokken 76

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...