Jump to content

Winchester 94 AE - kikertskinne/base?


Tomas

Recommended Posts

Ender opp med en Winchester 94 AE i cal 356 Win, på den har jeg tenkt å plassere en S&B 1,5-6x42, d.v.s. ingen veldig stor kikert. Jeg har kikket i Midway sine sider og funnet en skinne: Weaver stål montasje prod. nr 316611, som passer, men det har også blitt meg fortalt at Leupold skal ha en tilsvarende skinne, trenger tips om dette ( ønsker skinne/ringer i stål ), hvem selger, event. delenummer.

 

Kikerten bør også monteres så lavt som mulig, men ikke så lavt at hylsa treffer kikerten når den kastes ut. Hvilke ringer bør jeg velge, har ikke noe behov for en montasje som kan demonteres i skauen. Kikerten har 30 mm rør.

 

Var inne på Leupold sine sider, men fant ikke noen hele skinner der, ej heller på Weaver sine sider, men der rekomenderte de for 94 angle ejected ( ecept earliest models ) vet ikke enda hvilken model dette er, om den er tidlig eller sen. Bakre nr 95 ( 48095 ) og fremre 94 ( 48094 ) begge i stål. For 94 a e big bore: bakre 95 (48095 ) og fremre 94 ( 48094 ). Den hele stålskinnen som Midway har: 1 piece Grand Slam standard scope base for Winchester 94 ae gloss har weaver sitt delenummer 48 944 = Midway nr 31 66 11 . Denne montasjen finner jeg ikke på Weaver sine sider, finner ikke noe sted jeg kan søke på delenummer men det er kanskje ikke så viktig, de har vel den. Bare den ikke har gått ut av produksjon. Er det noen som klarer å komme seg inn på Weaver sine sider, for å se om dette delenummeret fortsatt er i produksjon hadde det vært fint. Midway vet ikke når de kan ha den på lager, men disse bruker vel å si om noe har gått ut av produksjon.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skinne?

 

Leopold standard er det lekreste. Blir ikke enklere enn det.

Skinner. To-føtter og stjernekikkerter hører ikke hjemme på bøylerifler. For å ikke snakke om demper...

 

Kanskje til nød på en sånn Marlin-harry-sak med pistolgrep(grøss).

 

Hvorfor ikke kjøpe et diopter? Jeg har hatt kikkert på en helt lik Win94, Den er demontert..

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg at en klassisk rifle som dette ikke bør ha for mye dill, men alder for den som skyter er også en brikke i dette spillet. Jeg klarer neppe prøva uten kikert ( passert 60 ), og begynner å bli lei øresus i skauen, så derfor havner det nok en demper på børsa, men så helst at jeg var for uten.

Link to comment
Share on other sites

vist man er lei øresus i skogen er jo hørselsvern tingen :)

men når det kommer til kikkertsikte på Winchester 94 så kan jo det bli ganske så greit synes jeg

så personelig er dette en smak sak :) jeg liker foresten aimpoint micro på bøylerifler og på winchester 94 er ikke dette så galt :)

 

two-94s.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...