Jump to content

Enkeltsidig kydex kolbeforhøyer


msteiro

Recommended Posts

Har idag en enkel kolbeforhøyer i kydex på synt stokk, som er festet med borrelås.

Forsåvidt helt grei nødløsning, men synes at den kan flytte seg, litt vinglete og blir byggende en del på siden.

Har klart å rive den av da den kom borti en lomme på sekken (to ganger). 

 

Men liker kydex som materiale, så blir det jeg bruker tror jeg.

Lekte litt med en mal i papp, og tror jeg skal klare å lage et spor så man kan fjerne sluttstykket uten å miste særlig styrke, dette gjør at jeg kan feste den "permanent".

Tenker da skruer, og ikke lim, da det gir lite rom for feil hvis det skal være kraftig nok. 

 

Lite bevandret i navn på forskjellige typer skruer og muttere/hylser, så lurte på om noen kunne pekt meg i riktig retning?

 

Det jeg ser for meg er en skrue med så flatt hode som mulig, og en hylse/mutter på andre siden med likt hode.

Tenkte på en rattmutter først, men vil ha så lite som mulig stikkende ut.

Begge i torx/umbrako, og helst behandlet for å tåle litt fuktighet.

 

Det blir egentlig noe som dette:

image.png.113f064690bb7bd9b54b5456509c8a0c.png

 

Tilsvarende Karsten Kydex modellene, men uten mulighet for justering og spor til sluttstykket.

 

Oppdatering: Lekte med tanken om å kun feste kydexen på en side. Har et litt tykkere ark liggende, og tror det burde være stivt nok med 3-4 skruer.

 

Lagde en liten mockup av en plankebit og litt kydex, foreløpig virker det mer enn stivt nok, samt mye lettere å justere til da man kan bøye den til en god del med litt varme.

 

 

 

PS: Kalix etc er ikke aktuelt da det ikke er plass til den inni stokken (ikke helt hul).

IMG_1114.JPG

IMG_1115.JPG

IMG_1117.JPG

Edited by msteiro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...