Jump to content

Softshell vs Softshell


Polardego

Recommended Posts

Har hatt en del softshelljakker. Blåkläder, Scierra, Skogstad og noen andre merker. Felles for de har vært at man blir lett våt i regnvær og fort klam under fysisk aktivitet. Har også et par softshellbukser fra Norrøna. Er veldig godt fornøyd med de, har tom. brukt de på noen jaktturer på senhøsten. De er litt mer vanntette og puster mye bedre. Bruker de ofte om vinteren også siden de er varmere enn vanlige membranbukser. 

 

Spørsmålet er da om det er stor forskjell på softshell eller om det er for at man generelt svetter mindre på bena. Er det noen her som har testet dyrere softshelljakker under fysisk aktivitet som feks støkkjakt eller lignende?

Link to comment
Share on other sites

Det er helt klart forskjell på softshell og softshell. Om det nødvendigvis henger sammen med pris vet jeg ikke, men sjansen for at det er brukt "gode" materialer i ei dyr jakke er nok større enn i ei billig ei. Lager Norrøna jakker i samme materiale som buksa du har? I så fall kan jo det være en plass å starte. Jeg har ei fra Patagonia som jeg er godt fornøyd med. tåler relativt lite fukt uten litt impregnering, men puster veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...