Jump to content

Erfaringer med Sabatti, Bettinsoli og Huglu


Lerkefugl

Recommended Posts

Heihei.

 

Vurderer en av følgende som førstegangshagle. Alle i 12/76.

 

Sabatti Lady/Short lettvekter (med eller uten løse choker er spørsmålet)

Bettinsoli Nexus EJE Light

Huglu Eagle Compact Light

 

Skal brukes først og fremst på støkkjakt, noe and og due samt bane for trening og moro skyld. Jeg har vel kommet fram til at jeg har større sjanse for å treffe noe med en hagle jeg klarer å bære med meg, selv om jeg vet mange sier lettvekterne kan være vanskelige å starte med. På grunn av helsetilstand er hvertfall lavere vekt en viktig faktor.

 

Er det noen her som har erfaring med disse? Prisen har jo litt å si, samtidig er det jo verdt å legge i litt ekstra hvis det betyr at man har ei hagle som varer en stund.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mine to cent er at de to første er et kvalitetsmessig knepp opp fra Huglu. Har selv erfaring med Sabatti, og har ikke noe vondt å si om den. En kamerat har hatt både Yildiz og Huglu, og han HAR noe vondt å si om dem...

Forøvrig vil jeg ha faste choker, men det er bare meg. (Estetikk og mindre mikk, rust og glemming er vel kanskje argumentene. )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en  Huglu Eagle Compact Light og har hatt den i ca 1 år. på den tiden har jeg skutt ca 2000 leirduer og hatt 5-6 støkkjaktturer med løsning av skudd.

Jeg har aldri hatt problemer med hagla og jeg finner ikke rust på den. Det eneste jeg har å klage på er den "sorte chromen" eller hva den er belagt med, Den er lett å få riper og merker i, men for meg er det ikke så nøye på et bruksvåpen.

på den positive siden er hagla veldig lett, og samtidig fin å skyte med for meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lurer akkurat på det samme til datteren. 

Har også sett på Darwin light compact. Er vel den eneste jeg har kjent på og den virka solid. Samme prisklasse som de andre. Men likte utseende på bettinsolien bedre. 

Noen som har prøvd eller kjent på den? Bettinsolien altså. 

Datteren er ikke mer en 150 høy enda...

Edited by Hkh
Mer utfyllende
Link to comment
Share on other sites

Basert på noen 1000 solgte hagler 

Om en Huglu blir nevnt i samme setning som de 2 andre,  er det helt tydelig stort rom for forbedring i forbindelse med markedsføringen av de andre 2!

Det er flere gode produsenter av hagler i Tyrkia,  Huglu er basert på min erfaring med (Huglu/Hawk/Interjakt Multichoke m.fl)ikke en av dem. 

Edited by Sauer 150
Trykkleif autokorrektur
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...