Jump to content

Tanfoglio gold match xtreme.


Nittenølløv

Recommended Posts

Sitter å tenker på ny pistol til militærfelt. Synes Tanfoglio gold match xtreme ser veldig interessant ut. Er det noen som har denne, og som kan dele litt erfaringer? Tenker på rekylopptak, presisjon og om det funker med blykuler. Er ombyggingssettet til .22 lr funksjonssikkert og presist? Takknemmlig for alle svar!

Link to comment
Share on other sites

Gold match xtreme jeg prøvde i butikk hadde et avtrekk på godt under 1360g, hvis det stemmer at alle har det så går den ikke i militærfelt. Skyter selv med Xtreme Stock III i production og den har et avtrekk på 1340g ca etter ca 4000 skudd, dette med medfølgende medium xtreme fjærer.

Link to comment
Share on other sites

Ser at WINGE operer med to pistoler til felt i 9mm. Gold Match :http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=400 og Gold Match Extreme: http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=5723 Jeg vil tror at det er innmaten her som er forskjellen?

Ser iallefall ikke ut som om det er store forskjellene utvendig på disse to.

 

Har selv en Gold Match med Extreme eksteriør og innmat. Angående avtrekksvekt, så holder min feltkravet såvidt med originalavtrekket, men jeg er usikker på om Extremeavtrekket vil holde etter noen tusen skudd. Jeg skal sjekke dette hos børsemaker i morgen da jeg ikke har vekt for hånden.

 

Jeg er utrolig fornøyd med min EG utgave av Gold Match som jeg har brukt til hurtig mil og felt nå i over 5 år. Hadde litt matetrøbbel i starten og fikk ødelagt noen konkurranser og ett NM engang og måtte gjøre noen grep.

Arbeidet bestod i polering av kammer, ladeport(og undersiden av løpet(Jeg har løpslodd)) og bytte av fjær og magasiner. Jeg bruker nå CZ magasiner med alubrønn fra EG og 16" fjær som er tilpasset ladingen og kuletypen jeg bruker. Min var særs var på kulelengde og liker lange, tunge kuler.

Min må ha gått over 60.000 skudd nå da den er i bruk 4 til 5 ganger i uka på det mest intensive. Har aldri gitt meg noen pallplass på NM, men skyter på gode dager 60 serier med denne med mine nå etterhvert gamle øyne. Så jeg vil påstå at den ikke ligger langt tilbake fra en Pardini GT9 eller hva gode 1911er kan oppvise.

 

Den har etter justeringene vært dønn pålitelig og tålt ladninger som ligger opp over faktor for å si det slik. Den har ett godt seratert grep med rett vinkel for de som ikke liker Pardiniens skrå, tommelhylle på sikringen og for en latterlig sum av 2300 kan man få thumbrest til den motsvarende tommelen også.

 

Har også 1911er og en nyere SIG P210-5, men i 9mm mener jeg Gold Matchen gjør jobben på linje med Les Baer og STI Target Master. Min hånd greier ikke vinkelen til Pardinien som kanskje skyldes 40 år med Walther GSP og LP.

 

Pardinien har overlegne justeringsmuligheter i avtrekk og er et fenomenalt presisjonsvåpen, men du må like det og være villig til å betale prisen og desverre også gjøre litt justeringer der også. Jeg påstår ikke noe som helst her annet enn at du for 16000 får ett absolutt dugandes utgangspunkt til en god feltpistol som kan ta deg nært eller helt opp i nærheten av ti på topp lista i NM. Da burde den holde for de fleste som rusler ei feltløype i ny og ne og ikke jakter NM gull og innersoner. Alt i alt ett godt våpen etter min mening. CZ har også ett godt alternativ her med kanskje vel så god kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...