Jump to content

Forslag til timer


SKO1338

Recommended Posts

  • 8 months later...

Ser at SKO1338 ikke har skrevet noe om Shotmaxx, så jeg kan skrive litt om mine erfaringer.

 

Jeg har brukt den i snart et år, mest med 22lr rifle. Det er ikke noe problem å stille sensoren så lavt at den tar opp 22lr. I reklamen sier de at klokka eliminerer all ekko. Det kan man bare glemme så lenge man skyter inne i bunkerne vi her på berget. Jeg har prøvd med flere lag tape over sensoren uten at det hjalp. Dette var med 9mm pistol. Men man kan se i skytestrengen hvilke skudd som er registrert pga ekko og kan enkelt slette de, men det tar litt tid. Ute er det ikke noe problem med ekko, og sikkert ikke på en isolert innendørsbane. Den er visstnok ikke så sensitiv for ekko hvis man skrur av Bluetooth.

 

Jeg valgte å kjøpe denne timeren pga av mulighet til å sette den opp med smarttelefon. Jeg har brukt den mest med Android telefon og noe med iPhone. Noe sier meg at gutta som har lagd softwaren (ShotMaxx Trainer) har testen den mest med iPhone, for den fungerte mye bedre med iPhone enn Android. Jeg har skrevet en dullion mailer att og frem med de som lager softwaren til telefonen.

Jeg møtte på problemer som at jeg ikke kunne lagre bilde på stager jeg lagde på telefonen, kunne ikke legge til skudd med komma, kunne kun legge inn skudd i hele sekunder. En gang oppdaterte jeg softwaren på tlf, og kunne ikke koble til med Bluetooth. De har alltid vært behjelpelige, men det har tatt pokker så mye tid å fikse all bugs.

 

Timeren blir som sagt koblet opp mot telefonen med Bluetooth. På telefonen kan man lage stager, der man legger inn type mål og antall skudd pr mål osv. Man kan legge inn stål eller papp. Man kan bygge alt! Man kan også ta bilde av stagen, slik at du kan hente det frem siden for å bygge lik.

Man starter timeren med enten startknappen på klokka eller startknappen på appen. Etter å ha skutt ferdig trykker man inn en knapp og skytetider blir overført til telefonen. Da ser du splittider og totaltid. Scoring er veldig enkelt, du får opp diagram på tlf og trykker på a, c, d, m eller what ever. Det er ikke en slik funksjon som at du kan holde en knapp inne så scorer den A på resten slik som 7000 gjør. Litt klønete er det at hvis du snur på telefonen slik at du roterer bildet, sletter den alt du har lagt inn hvis du ikke har lagret. En grei måte å resette på, men irriterende hvis du ikke er klar over dette.

 

Man kan lage en treningssession med flere skyttere og flere stager. Man kan score i Minor og Major. Du ser enkelt på appen hitscore på alle rundene. Man kan ikke kjøre en hel match med appen, men du ser vinneren av hver enkelt stage.

Du kan også sende resultatene til deg selv via mail.

 

Du kan bruke appen på to måter. Enten å lage en session hver gang du trener med forskjellig stager. Eller du lager en session du kaller for eksempel El Presidente. Da henter du frem El Presidente hver gang du vil trene på den og scoren din legger seg inne den samme strengen som alle de andre gangene du har trent på den. Letter å se progresjon på den måten. Appen kjører backup med DropBox. Alle stager du lager blir lagret på tlf.

 

Klokka fungerer godt uten appen også, bare å trykke for å se tider osv. Du kan også stille inn Par time.

En jeg kjenner klaget litt over at pipet er litt lavt, men jeg synes det går greit.

 

Et lite irritasjonsmoment med klokka er at Bluetoothen skrur seg av ved inaktiivitet på 5 minutter. Og noen ganger kan jo lapping, prate piss osv ta over 5 minutter. Og da mmå du koble opp klokka til tlf igjen.

 

Sånn, det var en litt rotete review på klokka. Bare å spørre hvis dere lurer på noe. Etter alle de problemene jeg har hatt med softwaren, føler jeg at jeg kan det meste nå. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...