Jump to content

Knivsliping kurs gratis online


MortenBL

Recommended Posts

Mye bra tips der, spesielt for de som bruker våt steiner.

 

Veldig praktisk å lære seg bruk av benkesteiner.

 

Selv bruker jeg ikke våtsteiner men DMT sine dia-sharp(course og fine, extra course ved reprofilering) og avslutter med spyderco sine benkesteiner i medium(skipper som regel denne)/fine.

 

Avslutter med stropp med 1 micron diamantspray på ene siden og 0,25 på andre.

 

Funker veldig bra.

 

Har vært nysgjerrig på våt steiner men syns det ser litt "styrete" ut, med alt vannet og at de må lappes osv. Dyre er de og.

 

De gir naturligvis en smoothere egg men jeg er mer en nok fornøyd med eggene mine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei, takk for tilbakemeldingen. Jeg har lagt ned mye arbeid i å bruke våt stein, og jeg synes prisene ikke er avskrekkende - spesielt med tanke på at det koster rundt 4-500 kroner for en dobbel stein. De steinene jeg har brukt her, har jeg slipt godt over 100 kniver med, og det er lite til ingen slitasje å spore. Så for "normale" folk vil disse steinene nok vare livet ut.

Jeg driver også med en YouTube-kanal, og i stedet for bare å slipe kniver for meg selv, fant jeg ut at det kunne være en god idé å legge ut videoene slik at folk kan kommentere. Dette gir meg muligheten til å lære av andre og forbedre teknikkene mine. Jeg ser fram til å dele kunnskapen min og skape en plattform der vi kan utveksle erfaringer og tips om knivslipeprosessen. Håper du vil følge med på kanalen min og bidra med dine egne tanker og spørsmål. Takk igjen!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...