Jump to content

Grand Power K22S


VZ24PER

Recommended Posts

Heissann hoppsann :)

Jeg er nå den lykkelige eier av en pent brukt Grand Power K22S fra 2017, kjøpt via forhandler så jeg vet lite om historikken og erfaringene tidligere eier har.
En av de få "fullsize" halvauto 22LR'ene som skal spise det meste du putter i den.

Første inntrykket var at jeg hadde fått en flott pakke for en god pris, 4 magasiner og det originale tilbehøret som kom med den ny.
Pistolen virker tight og fin og internett kan fortelle at denne er virkelig en keeper......
Løpet skal være gjenget i 1/2x28 men det viser seg at det er 1/2x20, det var første aha øyeblikk... ingen biggie siden den har vært i produksjon en stund så de kan ha endret gjengingen på ett tidspunkt fra x20 til det nå mer populære x28.

Videre så merker jeg at den kan streve litt med standard velocity CCI. Kjørte 10 skudd, funka fint, kjørte 10 til og det mates ikke som det skal.

Slår ikke sleiden langt nok bak til å plukke opp neste patron. Ejeksjon går feilfritt. Pistolen ser forsåvidt ren ut men den har kanskje ikke vært brukt på lange tider...

 

Nå har denne to rekylfjærer, en liten i diameter og en stor i diameter, kombinert så skal de være for standard og HV ammo.

Er det noen som har erfaring med K22S? Internett sier K22 X-trim er kresen og krever HV ammo men K22S skal ikke slite med dette.

Er lei av utenlandske kilder og håper noen her kan dele ekte erfaringer :)

Hipp hipp!


 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...