Jump to content

Barnes TTSX i Blaser R8 - .300wm


Turistproviant

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Med 70grs N160, RWS LRM hetter og COL på 84mm gikk 180grs TTSX ut i en fart på 890mps av min 300wm. Presisjonen var utmerket ut til 300 meter. (Sikkert lenger og, men jeg har ikke tilgang på å teste i praksis lengre enn 300 meter. Da det var TTSX-tørke akkurat når jeg skulle rulle opp nytt patronlager før forrige jaktsesong endte jeg med en ny ladning med Norma Bondstrike og brukte så mye tid og produserte såpass mye patroner at jeg bruker dem i år også. Men til neste sesong har jeg nok gått tilbake igjen til TTSX, da dette er den kula i 300wm jeg absolutt har vært mest fornøyd med ift hjortejakt. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Likte egentlig bedre TTSX og har bestilt nye nå, begynner å gå tom for Bondstrike etter årets jakt og som du sier får man ikke tak i dem lenger. Hjemmelading.no hadde fremdeles noen pakker med 180grs TTSX, så da blir det vinterprosjektet. Er jo tomt for alt for tiden, men kjøpte meg heldigvis opp på Magnum-hetter før tørken. 

 

Krutt er jo også mangelvare, men sitter på halvannen kg N15, som skal være noenlunde tilsvarende MRP. Vinterprosjektet blir å prøve å få litt drøy hastighet og god presisjon med disse 180grs TTSX'ene, jobbe meg frem til flatest mulig kulebane. Kikkertsiktet jeg stort sett bruker en en Zeiss V8 med ASV+, så den kan jo lett justeres for lange skudd, men det kom jo plutselig et termisk kikkertsikte uten avstandsmåler i skapet, så jeg vil prøve å finne en ladning med flatest mulig kulebane med disse kulene ut til ca 200 meter+.

Må ha litt å styre med om vinteren :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...