Jump to content

Hvordan finne frem til jaktområder i Sverige?


Eddie123

Recommended Posts

Hei!

 

Har i flere år syslet med tanken om å dra inn til Sverige for å jakte på topp. Kunne også tenkt meg rypejakte i Sverige i september. Det er i første rekke Jämtland som er aktuelt for meg, og jeg har søkt en del på nettet for å finne ut hvordan man går frem.

 

Det som for meg framstår problematisk er å finne fram til egnede jaktområder. På statlig grunn (Jämtlands län) framstår områdene som små og fragmenterte, og de virker rett og slett lite interessante.

Se her: http://fiske.jamtland.se/LSTZS/viewer.htm

Zoom dere inn å se på inndelingen av områder. Jeg finner heller ikke stort på www.inatur.se og denne siden fremstår som en meget svak kopi av den norske versjonen.

 

Jeg forstår at folk ikke vil legge ut tips om sine beste områder, og det er jeg heller ikke ute etter (selv om jeg ikke sier nei takk til tips på PM :-) ). Det som jeg virkelig er ute etter, er å vite hvordan jeg skal gå frem for å finne andre tilbydere. Jämtland består jo av så mye skog, det må jo være en oversikt(er) over jaktområder på nett?

 

Spørsmålet mitt er derfor: Hvordan skal jeg gå frem for å finne meg jaktområder som dekker store sammenhengende skogområder? Lignende tips for å finne rypeterreng motas også med stor takk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...