Jump to content

Positivt overrasket ovenfor Oslo Politidistrikt.


AndreasHBG

Recommended Posts

Etter nesten alt for mye grubling og snoking her på kammeret klarte jeg å sende inn min første våpen søknad her på ettermiddagen Onsdag 12. Okt. Og var nesten litt skeptisk når det dukket opp brev fra politiet i postkassen bare 8 dager etterpå. 

Men til tross for alle skrekkhistoriene jeg har lest av folk som tydeligvis har ventet i evigheter var det mot all formodning en invilget våpensøknad som lå så fint i postkassen.

 

Jeg er som sagt førstegangs søker, på rifle til jakt i kaliber 30-06. (Ikke halvautomat)

 

Skriver mitt første av forhåpentligvis flere innlegg for å skryte litt av Oslo politidistrikt, syntes dette gikk mektig smidig for seg.

 

Nå gjenstår jo bare det "enkleste" med hele prosessen, å bestemme seg for hvor mye og på hva jeg skal bruke både penger og søknad på.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jovnna skrev (36 minutter siden):

politiet har generelt satt ned behandlings tiden på førstegangssøkere. legg merke til at det er kun innlandet politidistrikt som har offisielt nedsatt for førstegangssøkere, men jeg tror det gjelder generelt.

 https://www.politiet.no/tjenester/vapen/soke-om-tillatelse-til-vapen/saksbehandlingstider-vapensoknad/ 

Ja det virker ikke umulig det, jeg ser de selv skriver 2-4 uker. Men det tok jeg jo egentlig med en litt stor klype salt etter de innleggene jeg har funnet på kammeret. Men nå er gebyr betalt og så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får en ny gladmelding i posten.

Link to comment
Share on other sites

Her i distriktet er det nytt våpenkontor (kaller seg forvaltningsavdeling våpen og har kontor et helt annet sted) som tar søknader fra jegere og de som er levert inn digitalt. Har kort behandlingstid. De som sender på konkurranse og håndvåpen sliter fremdeles med lange behandlingstider

Link to comment
Share on other sites

 

petrol skrev (9 minutter siden):

Her i distriktet er det nytt våpenkontor (kaller seg forvaltningsavdeling våpen og har kontor et helt annet sted) som tar søknader fra jegere og de som er levert inn digitalt. Har kort behandlingstid. De som sender på konkurranse og håndvåpen sliter fremdeles med lange behandlingstider

Hvilket distrikt er dette snakk om?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...