Jump to content

Kapping av løp


Rondane

Recommended Posts

Hei.

 

Nå etter jul vil min tikka t3 bli sendt inn til børsemaker for å få på en lyddemper. Men vurderer få kappet løpet for å få en litt mer hendig børse i skogen. Men er usikker på hvor mye man kan kappe. Er det noen som har noe erfaring med dette? Kommer til å gå for en Hausken std. demper, å vil ha børsa så kort som mulig uten å miste mye utgangshastighet. Lader for det meste amunisjons selv. Men bruker å fabrikk. Kaliberet er 6.5x55

 

Håper noen her inne med mere erfaring enn meg kan hjelpe meg=)

Link to comment
Share on other sites

vil du ha Kort løp i børsa uten å miste utgangshastighet er 6,5*55 så feil som noe kan bli.

Siden det er 6,5 du har og du vil ha demper er det bare å godta hastighetstapet. For egen del ofrer jeg gjerne 40 m/s ved V0 for å berge hørselen :wink:

Jeg har brukt 50 cm i 6,5*55 i mange år med stort hell(Heym Helstokk), jeg bare sluttet å kjøre ladningene gjennom hastighetsmåler :lol:

Link to comment
Share on other sites

eller ventet litt og kansje kappet den mere,

Men hvordan blir det med kulebane og hastigheter å sånt? har ikke peiling på dette. er i hovedsak til ettersøk men kan hende det blir til elgjakta også,

Var det noe med at det kommer nye regler at man kan kappe til 40cm?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...