Jump to content

Deler til kolbekappe på Tikka Sporter


RoarN

Recommended Posts

Hei

Jeg kjøpte for en stund siden en brukt Tikka Sporter stokk til bruk på en Tikka T1.

Det viste seg at denne manglet delene som gjør at kolbekappa kan justeres. Delene var, av en eller annen merkelig grunn, erstattet med to lange treskruer.

Jeg har altså selve kolbekappa og plastikkmellomleggene.

Har etter etter veldig mye fram og tilbake, med importør og fabrikk, funnet ut at den eneste måten å skaffe delene jeg trenger er å kjøpe komplett kolbekappe pluss skinne. Dere som kjenner til prisene 

på slike deler til Tikka, skjønner kanskje at jeg kvier meg litt for å bestille dette. Det er også litt prinsippet opp i det hele.

 

Så det jeg lurer på, er om noen har slike deler liggende eller kjenner til om dette er standard deler som kan skaffes fra en skrueforhandler?

 

Når det er sagt må jeg si jeg er, ja hva skal jeg si... skuffet, over Tikka og også deres importør når det gjelder å skaffe deler og leveringstid på disse.

Da mener jeg virkelige reservedeler og ikke fnask og plastikk rask man får kjøpt til T3X kolber, dette er jo butikkene fulle av.

Men deler sluttstykke, løp osv som har en leveringstid, hvis de i det hele kan skaffes som er ganske dryg. Prisen kan man vel diskutere fram og tilbake, den er vel det den er.

 

Når man ser hva enkelte kikkert leverandører får til når det gjelder service og levering av enkle reservedeler, burde det være mulig.

 

 

276305580_DelertilSporter.png.65e3e6800b979b378a98a07668d7f4ea.png

 

S574S590 (002).PNG

2020-04-29_10-52-43.png

Edited by RoarN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...