Jump to content

Innkjøp av ubrukte 12/89 tomhylser


Jon H.

Recommended Posts

Hei, er på utkikk etter uskutte/uladede 12/89 hylser noe som ser ut til å være svært vanskelig å skaffe her til lands, var i kontakt med et par børsemakere men ingen kunne ta inn ubrukte 12/89 tomhylser. Grunnen til at jeg er på jakt etter 12/89 tomhylser er bla. fordi jeg skal gjøre et forsøk med å rullkrympe de. Ser at noen i utlandet selger ferdigprimede 12/89(3 1/2") tomhylser som ikke har vert skutt før til hjemmelading men slik jeg forstår det så er det et salig styr å få desse fra statene(USA) og til Norge (pga toll ol.) da de allerede er tennhette i. Det jeg lurer på er om det er noen som kan ha kjennskap til jaktbutikker/firmaer mfl. i Norge som har mulighet til å anskaffe ubrukte 12/89 tomhylser (med eller uten tennhette)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt nye 12/76 hylser med hette fra SiArm i Italia for noen år siden. Frakt med TNT var problemfritt, men jeg vet at det har skjedd ting med frakt fra SiArm siden dengang. Har også vært i kontakt med JetCarrier og spurt, og de sier at hylser med hette ikke er noe problem fra USA (hylser med hette er ikke Hazardous Material - oks "Hazmat" i USA) så lenge det går med sjøfrakt. Ballistic Products har jeg bare droppet, de vil ikke sende til JetCarrier overhodet, men Precision Reloading har ikke hatt noe problemer med det. Eneste med dem er at jeg har funnet ut at det er lettere å ringe inn bestilling til dem, for å slippe en masse e-poster fram og tilbake. Clay & Game i UK har også hylser med hette, men de vil ikke sende noenting ut av UK, så her må du handle fysisk i butikken deres. En fordel her er at de tilbyr å ta ut hettene for deg mot en avgift, eller du kan gjøre det selv når du er der (jepp, jeg har gjort det), men tilogmed uten hette tok jeg til slutt ikke risikoen å ta dem med i innsjekket bagasje på fly - engelskmennene er helt hysteriske på grensen til det latterlige når det gjelder denslags ting. Men å sende til seg selv med UPS går fint, men da får man jo frakt og moms på det hele selvsagt. Uansett; alt dette krever tid, og innsats, men den som driver med haglelading i Norge må være tenke langsiktig :) Finnes dessverre ingen quickfix på den slags anskaffelser, iallfall ikke såvidt jeg vet.

 

Sigurd

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Har man hämningar att betala skatt och moms på sina införda varor så lägger man till ett problem

Att försöka ” trixa” för att slippa skatt och moms  drar bara öhonen till sig. Siarm har haft leveransproblem ett tag sedan Simone  Slutade,  Vi har tipsat här om alternativa leverantörer som levererar till 🇳🇴 och det verkar funkat bra . Domonico och ricaricamunizioni.it   Den sistnämnda behöver du registrera dig hos.
/P 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...