Jump to content

Er det noen som har et tykt løp, match til tikka m 65


tikkamann 2

Recommended Posts

Er ute etter tykt løp til tikka sporter m 65 i kal 6,5 x 55, 6,5- 284, 6,5-06, eller 270 win.

Er det noen som har erfaring med 6,5-284, 6,5-06? Har hørt mye positivt om 6,5-284, norma selger også rimelige patroner i dette kaliber. 6,5 -06 har jeg forstått at en bør ha langt løp om en skal utnytte kruttet. Har hørt at det brenner løp, men om en lader tyngre kuler og ikke så harde ladninger så går det greit har jeg hørt. Er det noen som kunne hjulpet meg, det er første gangen jeg er på kammeret. 

Link to comment
Share on other sites

Nå skyter jeg ikke med tikka, men med en kongsberg m67(m98) 6.5-06 med 65cm lw løp. Hadde jeg kunne valgt igjen så hadde jeg mest valgt 6.5x55 eller 6.5-284 istedet for 6.5-06. Jeg mislikker ikke 6.5-06, men kaliberet mangler den muligheten med at den ikke fåes kjøpt på butikken. Det er kos og lade osv, men jeg savner muligheten med å kjøpe en 50skuds pakke med norma eller lapua og få nye hylser uten å tenka på å lada der og då. Sender 140gr hornady Eld-match i 880-890m/s med Norma N15 krutt og 5grains under maks med det som jeg har testet i mitt 6.5-06 løp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...