Jump to content

Nedtuning av Weihrauch HW100S


Rumbler

Recommended Posts

Har nettopp fått i hus en Weihrauch HW100 S FAC i CAL 22. Denne er ganske apenstig, litt for spenstig kanskje. Etter ca 35 skudd må beholderen fylles med luft igjen. Den har ca 300 m/s, men om jeg kan få den ned på ca 220-230 m/s så har jeg plutselig luft til over 100 skudd på en tank. Er det noen her inne som kan gi meg et tips om hvem eller hvordan man justerer regulator og stempel..

På forhånd takk for svar 😊

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, pondus63 skrev:

Har sett disse, men som du sier så ser dette noget komplisert ut. Må nok prøve å finne meg en børsemaker som kan fintune børsa 😉

Link to comment
Share on other sites

På 4.11.2018 den 20.49, pondus63 skrev:

Har selv en HW110ST 4.5mm denne skyter ca 70 skudd i det grønne feltet

 

 

 

Er det en FAC? Har du målt utgangshastigheten på den? Er bare nysgjerrig. Så på you-tube at Ted Holdover hadde en ,177 som hadde voldsomt til fart, han skrudde ned 2 omdreininger mot klokka på stemplet og fikk en voldsom økning i antall skudd pr fylling, samt at presisjonen ble utrolig mye bedre. Dog ble det en spike på slutten av tanken pga regulator og stempel ikke var samkjørt. Men det sies at to runder på stemplet, da bør man ta en ( altså halve) runde på regulator. Da skal vist ting funke godt sammen. Skulle bare ha vist litt mere om det før man begynner å skru. 😉

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...