Jump to content

Slits BP Z2/M wad


LeifSchultz

Recommended Posts

Prøvde for en tid tilbake litt forskjellig oppsett på slits på BP Z2M wad og fikk litt varierte skudd bilder med de forskjellige slitsene, uten slit så virke den mest som en slug, waden kom i retur. Hva slags oppsett har dere funnet ut er best til 36gram hagl, 1,85g N340 cheddite hylser og CX2000 primer? Har åpnet ett par Winchester Superspeed/ zz Pigeon der denne blir brukt og de er ikke slittet i det hele tatt. Men får fine skudd bilder med disse så de sprer jo som de skal. Men lader eg selv uten slit på denne waden så går den veldig trangt på 35m, så å si ikke spredning . Andre med samme erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Jeg åpner døm to øverste sveisene med Stanley kniv... Dette fordi noen av fabrikk kutta er "sveiset" igjen og disse får garantert ikke åpnet seg... Jeg lar den nederste sitte igjen for å skape litt hold i waden... Har prøvd å bare kutte den øverste men da var det ikke alle som åpnet seg... Vil jeg ha tettere bilder bruker jeg SG wads... Åpnet en del gamle superspeed også og det er litt ujevnt der også... Garantert ikke alle som åpner seg der heller... Antakelig derfor noen får inn noen stjernetreffer med denne patronen på lange hold og skryter den opp i skyene! Men for all del, det er en meget god patron også... 

Link to comment
Share on other sites

Har jag tid öppnar jag 2 flikar ända ner , det för jämnhetens skull dock måste man tänka på att så ej sker på fabrik och patronerna funkar ändå ... håller nu på med duvammo och jag orkar inte splitta isär de sg 16/18 förladdningarna. 

Tror mer på jämnhet i krut och höjd .. dessutom är det omladdat. 

/P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...