Jump to content

Skjærebenk for kjøtt


C.E.A.

Recommended Posts

Synes det går litt tregt her på Kammeret, håpet mange flere hadde noe å dele med andre, det ser jo ut til at rødfis i lyddemper er det store temaet ??

 

For endel år siden fikk jeg fatt i en fin benkeplate i rustfritt som var ideell til å ha viltkjøtt på før og etter skjæring. Man bør jo ikke skjære direkte på rustfritt så jeg fikk fatt i en brei eikeplank som jeg monterte to rustfrie rør under. Disse rørene går da inn under plata i huller boret i ramma. Når skjæreplanken ikke er i bruk henges den etter et hull i hver rør. Viser til bilder under.

 

Benken er montert i garasjen og jeg vil fliselegge veggen bak. Gulvet er ikke skittent men malinga tørket ikke raskt nok (feil temp) derfor ble den ganske full av støv etc.

 

DSC02078.jpg

 

Her er benken med planken hengende

 

DSC02079.jpg

 

Dette viser planken på vei inn og den "patenten"

 

DSC02080.jpg

 

Og her er den klar til bruk

 

Tre er som sikkert mange vet mye bedre egnet til å behandle mat på en nymotens nylon / plastikk plater. De aller fleste bakterier dør etter meget kort tid på tre, mens de kan leve veldig lenge på nylon plater. Men alt må selvsagt rengjøres nøye hver gang etter bruk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...