Jump to content

Bane i Østfold for innskyting og vanlig trening/testing av ladninger?


razzle

Recommended Posts

Vet noen om en riflebane i Østfold (Området Sarpsborg, Halden, Fredrikstad, Råde, Moss) hvor man kan skyte inn og drive enkel trening samt teste hjemmeladninger? Har inntrykk av at de fleste enten har "jegertrening" med x antall serier og kun to timer én gang i uken, eller så må du inn i en rekruttklasse og "vurderes" mens du skyter. Vil bare få være i fred og trene litt, ikke føle at jeg er i veien for alle de som trener til storviltprøven eller at det står noen over meg og følger med som en hauk. Har skutt lite med boltrifle de siste årene, men har konkurrert aktivt i Dynamisk skyting i over 10 år (level 3 rifle og pistol) så er på ingen måte ukjent med våpenhåndtering. Har plukket opp interessen for boltrifler igjen da en mulighet for å skyte på lengre hold har åpnet seg via en bekjent. Har oppgradert rifla med ny tofot, stokk, kikkert og rekylbrems i det siste og er selvsagt interessert i å finne ut om presisjonen har forbedret seg siden sist, samt å teste/kronografere ladninger. Noen forslag til baner som er åpen et par ganger i uken minst?

Link to comment
Share on other sites

Riflebanen til Onsøy jff på vikanetoppen er den mest laidbacke og samtidig organiserte banen jeg vet om :) Der er det pappskiver og kaffe og trasking frem og tilbake for å lappe selv som gjelder :) Åpent to dager i uken, og lite folk på denne tiden av året. Stengt i juli. Skytetider ligger på ojff nettsiden. Ellers er Riflebanen til VSS snart ferdig hører jeg :) Sarpsborg pistolklubb har også en riflebane, men jeg har ikke vært der på noen år, så jeg vet ikke hvordan forholdene er der nå. 

Link to comment
Share on other sites

Onsøy JFF høres jo helt perfekt ut, akkurat slik jeg mener det bør være :)Men er jo Vikane-medlem, så hvis riflebanen faktisk skal bli ferdig i år (har hørt det i 4 år) så er jo selvsagt det bra. Spørs om det blir godkjent å bruke .308w der da, men får tro det siden enkelte skyter Major rifle. Må sjekke opp :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...