Jump to content

Trenger hjelp angående harehund


Vegha

Recommended Posts

Hei, er nå i tankeboksen angående harehund. endelig er jeg kommet i alderen hvor jeg har mulighet og tid til å trene og ta meg av en hund, men har dessverre ikke noen erfaring med hund eller harejakt. familien har hatt harejakt i blodet i lange tider, men den tiden er forbi, så nå er jeg den eneste igjen i familien med jakt interesse. derfor vil jeg følge familiens tradisjoner å skaffe meg harehund og rekruttere flere av de yngre i familien:-D

så det jeg lurer på er hva slags hund dere anbefaler som første bikkje og gjerne noen tips om hvordan man skal trene dem. harehund er kanskje ikke det beste valget til førstehund, men man må jo starte engang

Link to comment
Share on other sites

Norsk Harehundklub har her rasestandarden for de aller mest vanlige her til lands: http://www.harehund.org/index.php/vare-raser

 

Finnen er vel aller mest populær, også på tvers av grenser her i nord. Hamilton er svensk, og også populær der. Dunkeren er mest populær av de norske her.  Dunker, hygenhund og haldenstøver er norske raser. Søk masse, les, se på bilder og filmer fra de ulike rasene, og føl deg frem til hvilken du mener du vil ha. Jeg er i samme situasjon, og står nå mellom finsk og dunker. Det bør bli veldig bra uansett!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...