Jump to content

Søker tips og inspirasjon av stokk- prosjekter


Recommended Posts

Hei. 

 

Sitter på en Sako AV fra 90-tallet med en monte carlo stokk. Rifla er presis som fy med alder tatt i betraktning. Derimot etter noen runder på bane og jakt så merkes det at stokken er aaaaalt for liten til meg. Nesa treffer sluttstykket (uttrekt) når jeg lader. Det jeg har TENKT (legg merke til ordet TENKT med store bokstaver) er å gjøre inngrep i kolbeplaten, fjerne den, slipe til og montere kolbeforlenger fra brownells. Samtidig skal jeg kutte toppen av kolben montere kolbeforhøyer. Pr dags dato har jeg en brearproof på. 

 

Disse eldre monte carlo stokkene er i mine øyner helt åpenbart laget for å bruke standard løpssikter. Rett og slett fordi de er bygd så lavt nede at rifla sitter godt på skuldra i sittende med øyet plantet på løpsnivå. I liggende stilling blir det et problem når kolbeplaten er tiltet slik at bare øvre ende av kolben ligger på skuldra, da sklir den lett ned (jeg skyter nesten alltid liggende med tofot).

 

Håper noen kan dele erfaringen fra lignende prosjekter og skrive litt om fremgangsmetode eventuelt legge ved bilder. 

images (2).jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...