Jump to content

Modifisering av Tikka T3


TJ-Wingmaster

Recommended Posts

Hei!
Har hatt en Tikka T3 Lite 6.5x55 siden 2008. Flott våpen som fungerer godt på bane som på elgjakta, men har slitt litt med at jeg syns kolben har vært litt "lav" for meg, og har tatt med selv i ofte å lene meg litt langt over for å få kontakt..
Har derfor gått en stund å tenkt på en enkel kolbeforhøyer. For en ukes tid siden kom jeg over et eksemplar av den nye Tikka T3X stokken (med justerbar kolbeforhøyer), og slo til, nærmest på "impuls". Har skutt ca 100 skudd med denne nå, og liker den godt, syns jeg kom mer "rett oppi" kikkerten nå enn før (bedre "vinkel" på siktebildet). Nå har jeg også fått med meg at det er mulig å skifte ut pistolgrepet på den nye stokken.. Jeg skyter mest sittende og stående, og lurer derfor på om noen her inne har synspunkter på om det er noe "vits i" å bytte til det pistolgrepet som er mer "rett" enn det originale? Vil det ha noe å si for stabilitet/grep på sittende/stående? Erfaringer?

Mvh
Truls

 

Bilde av "byttet":

 

DSC_0093.jpg

Original.JPG

T3X.JPG

Edited by TJ-Wingmaster
La ved før og etter bilder
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...