Jump to content

Enkelt løpsskifte til magnum


Svennis

Recommended Posts

Hey alle sammen.

 

I disse tider med snakk om våpengarderober og allverdens usikkerheter går også jeg med planer om en rifle som jeg enkelt kan skifte løp i. Har søkt en del på forumet, og sett på patenter som feks Heen, men det handler stort sett om standardkalibre... I mitt tilfelle har jeg en Sako 75 i 300 win mag, som jeg har et ønske om å kjøpe et 375 H&H mag løp til. Er det noen der ute som har gjort noe tilsvarende, og/eller evt kan fortelle meg hva jeg bør gjøre, og hvor mye en kan regne med at dette koster?? Er det løsningen med låskassenøkkel og pipestikke som er å foretrekke? Og hvem kan gjøre slikt arbeid?

 

På forhånd takk. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Stort sett de fleste børsemakere kan hjelpe deg med dette.

Du må ta stilling til om du vil bruke moffe/hylse eller skru rett i kassa. Flere tråder ang moffe her. Har selv brukt det flere ganger og syntes det er ok. Bygger nå ny med byttesystem uten moffe.

 

Nytt SS løp i 375 ligger på +- 5000.- ferdig montert. Samme pris med eller uten moffe. Vil du ha moffe koster denne 1000.- ferdig montert og vil du tilpasse den gamle pipa di til moffa koster dette 1500.-

Grovt renget +- 7500.- ferdig med moffe og to løp tilpasset. Her bytter du da løp uten verktøy. Stort sett noe billigere uten moffe, men da må du investere i pipestikke og låskassenøkkel.

Mitt tips går som vanlig og alltid til Albert I. Rafdal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...